خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند:

ترغیب مردم به واکسیناسیون در دستور کار مدیران شهرستان است

نهاوند-فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها بر اساس اعلام نظر متخصصان امر در گسترش و ترغیب مردم به واکسیناسیون در دستور کار مدیران شهرستان است.
کد خبر: ۹۳۷۷۸۳۴
|
۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

ترغیب مردم به واکسیناسیون در دستور کار مدیران شهرستان استسرهنگ علی مختاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با ابراز خرسندی از تعدد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در شهرستان و تنوع واکسن ضد کرونا بیان کرد: تبلیغات محیطی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها بر اساس اعلام نظر متخصصان امر در گسترش و ترغیب مردم به واکسیناسیون در دستور کار مدیران شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه واکسن زدن در حقیقت ادای یک مسؤولیت اجتماعی است، تصریح کرد: با وجود رایگان بودن و ایجاد زیرساخت‌ها و مراکز تجمیعی مناسب، استقبال از تزریق واکسن در شهرستان مطلوب نیست.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با بیان اینکه تبلیغات رسانه‌ای گسترده‌ای برای واکسن هراسی توسط رسانه‌های خارجی علیه کشورمان انجام شده‌ است، گفت: با توجه به فضای رسانه‌ای علیه واکسن کرونا، ضروری است که اثرگذاری مثبت واکسیناسیون در کاهش مرگ و میر و کنترل کرونا به خوبی برای مردم تبیین شود.

وی دو قطبی دین و علم و واکسن هراسی را از جمله برنامه‌های دشمن دانست و افزود: تحقیقات انجام شده در کشور نشان می‌دهد که با اجرای واکسیناسیون، جامعه هدف دریافت‌کننده هر دو دوز واکسن ایمن شده‌ است.

مختاری توسعه گروه‌های هدف واکسیناسیون، ارائه خدمت در قبال واکسیناسیون، تبیین درست اثرات مثبت واکسیناسیون و اجرای فرهنگ سازی و کار رسانه‌ای را از جمله اقدامات مهم برای ترغیب مردم به واکسن زدن عنوان کرد.

وی گفت: باید «پویش من واکسن زده‌ام، شما چه طور؟» توسط رسانه‌های مختلف و فضای مجازی ترویج و تقویت شود.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به سیاست‌های تشویقی و تنبیهی کشورهای مختلف جهان درباره تزریق یا عدم تزریق واکسن کرونا خاطرنشان کرد: برخی کشورها سیاست‌های تشویقی را در رأس توجه و اولویت خود قرار داده‌اند که از آن جمله می‌توان به تشویق‌های نقدی مانند ارائه تخفیف در مشاغل مختلف و یا انجام قرعه‌کشی به صورت هفتگی و توزیع برخی هدایا اشاره کرد؛ البته برخی دیگر از کشورها هم بیشتر بر جریمه افراد واکسن نزده و یا محروم کردن آنها از برخی خدمات اجتماعی متمرکز شده‌اند.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با افزایش تبلیغ و فرهنگسازی در موضوع واکسیناسیون بر اساس بسیج همگانی و همچنین منوط کردن ارائه برخی خدمات به تزریق واکسن، شاهد توسعه بیشتر واکسیناسیون و ریشه‌کن شدن این بیماری در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار