خبرهای داغ:

حضرت زینب از علم و معرفت بهرمند بود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه گفت: حضرت زینب(س) الگوست؛ حضرت زینب(س) زنی نبود که از علم و معرفت بی‌بهره باشد؛ بالاترین علم‌ها و برترین و صافی‌ترین معرفت‌ها در دست او بود.
کد خبر: ۹۳۷۹۳۹۵
|
۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با دهه آخر ماه صفر مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و خاندان مطهر ایشان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه در مسجد امام حسن عسکری (ع) سرخه در جمع نمازگزاران و عزاداران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی محمدی وند در این جمع اظهار کرد: زنان مسلمان ما باید بدانند عظمت حضرت زینب (س) در چشم ملت‌های اسلامی به خاطر دختر علی (ع) بودن، خواهر امام حسین (ع) بودن نیست، بلکه ارزش و ‌عظمت عقیله بنی‌هاشم، به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است. کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او اینطور عظمت بخشید.

او افزود: از جمله ویژگی‌های بانو زینب کبری (س) طهارت و تقوا، اهمیت دادن به ارزش‌های اصیل بیش از هر چیز دیگری در زندگی، توجه به علم و معرفت، انجام ‌فعالیت‌های سیاسی و امدادرسانی به انسان‌ها و کیفیت دادن به محیط خانه و خانواده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سرخه بیان داشت: امام سجاد (ع) و فاطمه دختر امام حسین (ع) می‌گوید: «در شب عاشورا، عمّه‌ام پیوسته در محراب عبادت ایستاده بود، نماز و نیایش داشت و پیوسته اشک‌هایش سرازیر می‌شد.»

محمدی وند در ادامه گفت: حضرت زینب (س) الگوست؛ حضرت زینب (س) زنی نبود که از علم و معرفت بی‌بهره باشد؛ بالاترین علم‌ها و برترین و صافی‌ترین معرفت‌ها در دست او بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها