خبرهای داغ:
بهار-کارشناس مذهبی گفت: باید مراقبت از نفس را تمرین و آن را تربیت کنیم چراکه از بدو خلقت اهل بیت (ع) برای انجام اعمال صالحه ما را دعوت کرده‌اند‌ و مومن کسی است که خوبی‌هایش در عمل صالحه آشکار شود.
کد خبر: ۹۳۸۱۴۶۴
|
۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱

باید مراقبت از نفس را تمرین و آن را تربیت کنیمبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام اصغر میرزاپور در جمع بسیجیان پایگاه محدثه حوزه حضرت فاطمه الزهرا (س) شهر بهار با تسلیت سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا(ع) با تاکید بر توجه به کلام اهل بیت (ع) اظهار داشت: چیزی که باید در جلسات عزاداری و دیگر جلسات توجه کنیم، این است که این جلسات باعث افزایش معرفت به اهل بیت (ع) شود و این معرفت نسبت به قبل تقویت شود.

وی افزود: روایات فراوان داریم که اگر کسی بر حسین ابن علی(ع) گریه کند و از دیدگانش اشک جاری شود خداوند تمام گناهانش را می‌بخشد، اما اینطور نیست که هر کاری می‌خواهیم انجام دهیم و با گریه کردن در مراسم امام حسین (ع) و اهل بیت(ع) گناهانمان بخشیده شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه باید مراقب اعمال و کردار خود باشیم، عنوان کرد: اگر مرتکب گناهی شدید باید به دو بعد آن توجه کنید؛ یکی خود گناه و دیگری آثار گناه که هم در برزخ، قیامت و هم در دنیا،گرفتار آن هستیم.

وی افزود: هر کاری انجام می‌دهیم آثاری بر روح و قلب ما دارد و وقتی روح از قلب جدا می‌شود و اگر غلبه اعمال نوری و فضایل بیشتر باشد در برزخ با نور مواجه می‌شویم و رها از تمایلات دنیوی و راحت هستیم، اما اگر اعمال تاریکی داشته باشیم و ترازوی رذایل بر فضایل سنگینی کند، مشکل آغاز می‌شود، و مرگ آغاز مشکل فرد می‌شود نه رهایی.

میرزاپور تصریح کرد: وقتی گناهی می‌کنیم و به دنبال آن استغفار می‌کنیم اگر خدا هم ما را ببخشد، اثر گناه تا ابد در وجود ما می‌ماند، مگر اینکه آثار گناه را با اعمال صالحه و تکرار اعمال صالحه پاک کنیم، که اگر مورد تکرار شود آثار گناه را از ما دور می‌کند و چیزی جز خوبی برای ما نمی‌ماند.

وی اظهار کرد: باید مراقبت از نفس را تمرین و آن را تربیت کنیم چراکه از بدو خلقت اهل بیت (ع) برای انجام اعمال صالحه ما را دعوت کرده‌اند‌ و مومن کسی است که خوبی‌هایش در عمل صالحه آشکار شود و به طرف گناه نرود.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: سعی کنیم در مراسم اهل بیت(ع) به خدا پناه ببریم و سخنان ایشان را عمل کنیم و این فقط مختص محرم و صفر نباشد و همیشه در هر حال خدا را ناظر بر اعمال خود ببینیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات