پیشرفت ۱۶ درصدی برنامه‌های کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان

مسوول اجرایی کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان با اشاره به اینکه ظرف هشت ماهه گذشته تنها شانزده درصد در همه کمیته‌ها پیشرفت داشته‌ایم، گفت: این رقم مناسب نیست، زیرا برآورد ما در هشت ماهه اول پیشرفت سی درصدی بود.
کد خبر: ۹۳۸۱۷۰۳
|
۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد محمودوند در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بنا بود کنگره شهدا ده سال پیش برگزار شود، اما به دلایلی کار انجام نشد عنوان کرد: اما طی دو ساله با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری همه کنگره‌ها در ده سال اول به دنبال برگزار آن هستیم.

وی افزود: همه استان‌ها به جز لرستان، ایلام و کرمانشاه کنگره شهدا را در ده سال اول برگزار کردند،  در این میان لرستان آخرین استان در دور اول بود.

مسوول اجرایی ستاد کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان گفت:  ۲۱۷ عنوان برنامه در قالب ۲۲ کمیته مصوب شده است که اگر اجرایی شود ۴۳هزار و ۳۳۶ اقدام میدانی انجام خواهد شد.

محمودوند افزود: قرار است ۱۱۶۰ المان، تندیس، سردیس و یادمان تهیه همچنین ۷۵۲ عنوان کتاب چاپ شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه کمیته‌ها فعال هستند و کار خود  را با دست خالی انجام می‌دهند، عنوان کرد: برگزاری کنگره دی ماه سال گذشته ابلاغ شد اما تاکنون از  اعتبار مصوب شده چیزی ندیده‌ایم.

مسوول اجرایی کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان ادامه داد: الان کار روی زمین است با سی میلیون و چهل میلیون خیرین هم کاری از پیش نمی‌رود.

محمودوند با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ضبط تاریخ شفاهی شهدا، گفت: ما در لرستان چیز ضبط شده‌ای نداریم تاکنون تاریخ شفاهی تنها ۲۵۲ خانواده شهید از پنج هزار خانواده انجام شده که اندک است.

وی افزود: طبق آمار حدود دو هزار خانواده شهدا داریم که باید در اولویت قرار بگیرند.

مسوول اجرایی کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در کمیته شاهد ۱۰۸ پژوهشگر و تیم پژوهشی را آماده کرده‌ایم تا تاریخ شفاهی و جمع‌آوری اسناد و مدارک را انجام دهند.

محمودوند بیان کرد: اما این اقدام نیازمند هزینه ست، یک میلیارد تعیین شده اما دریغ از یک ریال که به اختصاص داده شده باشد.

وی با اشاره به اینکه ظرف هشت ماهه گذشته تنها شانزده درصد در همه کمیته‌ها پیشرفت داشته‌ایم، گفت: این رقم مناسب نیست زیرا برآورد ما در هشت ماهه اول پیشرفت سی درصدی بود.

مسوول اجرایی کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان افزود: بنا داریم محله محور پیش برویم زیرا در جمع‌آوری اسناد و تعداد شهدا هم ضعف داریم.

محمودوند در پایان گفت: کنگره شهدا فرصت و ظرفیتب برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات