امام جمعه یزد با اشاره به اینکه معلمان تعقل و تفکر را در دانش‌آموزان تقویت کنند گفت: تفکر و تعقل مانع محکمی در برابر نفوذ رسانه‌های معاند در دانش‌آموزان است.
کد خبر: ۹۳۸۲۳۸۱
|
۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با دانش‌آموزان مدرسه دخترانه فلاح اظهار داشت: معلمان در مدارس روحیه تفکر و اندیشه‌ورزی را در جوانان و نوجوانان تقویت کنند.

امام جمعه یزد با اشاره اینکه خدواند متعال در آیات بسیاری در قرآن خود به قدرت تفکر در انسان‌ها اشاره کرده است بیان کرد: انسان‌ها با قوه تعقل و تفکر می‌توانند بسیاری از امور خود را اندیشمندانه و اصولی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر قدرت تفکر به درستی به کار گرفته شود در همه زمینه‌های علمی و صنعتی پیشرفت خواهیم داشت، گفت: اکنون دشمنان ما در صدد هستند قدرت عقل و تفکر را در ما کمرنگ کرده و آن را در اختیار خود بگیرند تا به اهداف خود برسند.

ناصری اظهار داشت: تفکر باید در همه امور جاری و ساری باشد، تفکر، راه را برای رشد شما دانش‌آموزان و معلمان فرهیخته باز می‌کند، این وظیفه معلم است که تفکر کردن را در دانش‌آموزان تقویت کند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر به هدف خلقت خود فکر کنیم آن وقت می‌توانیم با تفکر و تعقل به بقیه امور زندگی خود توجه کنیم و عاقلانه عمل کنیم.
ناصری بیان کرد: وقتی تفکر سرلوحه کار است دیگر صحبت‌های رسانه‌های معاند و غرض‌ورز بر کار و رفتار درست ما اثر نمی‌کند و یا ملاک عمل قرار نمی‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه با تقویت تفکر از گناهان دوری می‌کنیم گفت: با اطاعت از خدا، در مسیر رشد و پیشرفت قرار می‌گیریم، اما اگر غیر از این باشد و عبادت خداوند نکنیم در مسیری انحراف و راه‌های شیطانی قدم بر می‌گذاریم.

ارسال نظرات