مسئول بسیج زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: لازم است توجه بیش از پیش به آسیب‌های اجتماعی حوزه زن و خانواده به ویژه مسائل مبتلا به در استان نظیر زنان سرپرست خانوار، طلاق، بالا رفتن سن ازدواج و …داشته باشیم.
کد خبر: ۹۳۸۹۸۸۸
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، صفیه محمودزاده امروز در دیدار با نیر الهامی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، ضمن تبریک انتصاب وی به این مسئولیت ، به مطالبات خود در زمینه همکاری اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است توجه بیش از پیش به آسیب‌های اجتماعی حوزه زن و خانواده به ویژه مسائل مبتلا به در استان نظیر زنان سرپرست خانوار، طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، کاهش فرزندآوری،وضعیت آرایشگاه های زنانه، نبودکمپ ترک اعتیاد ویژه معتادین زن، بدحجابی، مهدهای کودک و …داشته باشیم.

مسئول بسیج زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در این دیدار ضمن اشاره به نبود زیر ساخت و امکانات در حوزه آموزشی ، فرهنگی و تفریحی و سرگرمی و نیز اشتغالزایی در حاشیه شهر، ادامه داد: این قبیل مسائل یکی از علل ایجاد آسیب در این مناطق است که باید رسیدگی به آنها در اولویت کار قرار گیرد.

این مسئول، تلاش برای آموزش و توانمندسازی زنان استان در حوزه مهارت های زندگی، اشتغالزایی و کارآفرینی و پرداخت بیشتر به حوزه سلامت بانوان و مادران استان، پیگیری احداث پارک عفاف و آنالارباغی به عنوان دو پارک و بوستان ویژه زنان را خواستار شد و گفت: یکی از علل شیوع آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر نبود زیرساخت و امکانات هست لذا با احداث پارک های مجهز به دستگاههای ورزشی و لوازم تفریحی، مراکز مشاوره، کانون های سلامت ویژه بانوان می توان در پیشگیری از آسیب ها در این مناطق جلوگیری کرد.

محمودزاده، اهمیت کمک برای فروش و عرضه تولیدات بانوان کارآفرین و فعال در حوزه مشاغل خانگی با ایجاد مراکز و نمایشگاه های دائمی، اجرای طرح فروش اقساطی فرش دستبافت بانوان با همیاری صندوق کارآفرینی امید و دیگر نهادها را مورد اشاره قرار داد.

مسئول بسیج زنان سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تقویت باورهای دینی در خانواده و تقویت و توسعه فرهنگ عفت و حیاء، الگوسازی در زمینه پوشش اسلامی و ایرانی، رعایت حریم و حد و حدود شرعی محرم و نامحرم از ضروریات جامعه می‌باشد.

محمودزاده گفت: سازماندهی مهدهای کودک به لحاظ آموزشی و تربیتی، همکاری و مشارکت در اجرای بهینه طرح فدک ( تقویت و توسعه مشاغل خانگی)، ایجاد مراکز کارآفرینی در سطح حوزه های مقاومت بسیج برای ارائه مشاوره های تخصصی کسب و کار، اشتغالزایی و فروش و تبلیغات محصولات و تولیدات نمونه‌های دیگری از دغدغه‌ها و پی‌شنهادات برای اجرا در حوزه بانوان است.

انتهای پیام

ارسال نظرات