خبرهای داغ:
iهمدان-فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان امنیت پایدار در کشور را مهم‌ترین دستاورد بسیج دانست و گفت: وجود بسیج است که در نقاط مختلف کشور همچون یک شبکه بزرگی امنیت ایجاده کرده که این تعیین کننده است.
کد خبر: ۹۳۹۵۶۵۴
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

سردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت  چهل و دومین سالگرد تاسیس نهاد انقلابی بسیج مستضعفین اظهار داشت: با عنایت خاص خداوند شجره طیبه بسیج به دستور امام راحل برای استمرار انقلاب اسلامی و حفاظت از دستاوردهای آن  در آذر ماه سال  58 راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به شعار هفته بسیج با عنوان «بسیج، پاره تن مردم» عنوان کرد: بسیج همواره در همه عرصه‌ها منشأ خیر و برکت بوده و در هر شرایط سختی که نیاز بوده مردم پای کار باشد، بسیج جانانه پای کار بوده و با ایثار و فداکاری برای مردم گره‌گشایی کرده است، به طوری که هر چه از تاسیس بسیج می‌گذرد ما اثربخشی بیشتری از آن را در جامعه می‌بینیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تبیین کارکرد بسیج در نظام اسلامی، به نقش آفرینی بسیج در دوران انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: بسیج در تمام برهه‌ها بسیار خوش درخشیده و کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته و با حضور فعال ‌ و اثربخش و خدمت بی‌منت به مردم در پاسخ به مشکلات مردم و ضروریات جامعه جهادگونه عمل کرده است.

وی با بیان اینکه بسیج در دوران‌های مختلف انقلاب در راستای حفاظت از انقلاب در مقابله با دشمنان جانفشانی و ایثار کرده به نقش‌آفرینی بسیج در دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: بسیج در دوران دفاع مقدس برای دفاع از نظام و انقلاب با کم‌ترین امکانات در مقابل دشمن تا دندان مسلح به زیبایی تمام صف‌آرایی کرد و موفقیت عظیمی به دست آورد.

* حضور اثربخش بسیج در تمام صحنه‌ها مدال افتخار برای نظام و انقلاب

سردار مجیدی با تاکید بر اینکه حضور اثربخش بسیج در تمام صحنه‌ها مدال افتخار برای نظام و انقلاب است، فعالیت بسیج در عرصه سازندگی را مهم و تاثیرگذار دانست و بیان کرد: بسیج با فعالیت گسترده در عرصه سازندگی و محرومیت‌زادیی خدمت بزرگی به کشور کرده که علاوه بر اشتغالزایی و بهبود معیشت مردم در مناطق محروم، بستر مناسب برای نقش‌آفرینی جوانان نیز فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه بسیج با فعالیت‌های اثربخش در عرصه‌های علمی، اجتماعی، اقتصادی، حوادث، بلایای طبیعی و غیر طبیعی و سلامت مردم جهادگونه وارد عمل می‌شود، گفت: بسیج  همواره در شرایط سخت همچون سیل و زلزله در کنار مردم بوده و شاهد بودیم که در بحث کرونا با رویکرد جهادی به زیبایی تمام در کنار دیگر دستگاه‌ها نقش‌آفرینی کرد و ماموریت‌های مختلفی در راستای مقابله با ویروس و بیماری و اثرات ناشی از آن انجام داد که بسیار تاثیرگذار بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه بسیج نیرویی کم هزینه ولی پر کار است، ادامه داد: شاید یکی از زیبایی‌های بسیج این است که بی‌توقع و بی‌منت کار و تلاش می‌کند و خیلی دنبال چارچوب اداری نیست و بسیار خوب و روان و به سرعت کار را انجام می‌دهد.

وی به فعالیت اثربخش گروه‌های جهادی در خدمت به مردم و پیشرفت و آبادانی کشور اشاره و عنوان کرد: فعالیت گروه‌های جهادی بسیج بسیار بامعنا و اثرگذار است به طوری که پروژه‌های بزرگی که بعضاً برای به پایان رسیدن نیازمند اعتبارات زیادی است اما وقتی گروه‌های جهادی وارد کار می‌شود بسیار موثر بوده و با کم‌ترین هزینه بهترین نتیجه حاصل می‌شود که ما طی چند روز گذشته این مهم را با حضور در شهرستان‌های همدان و بازدید از پروژه‌های گروه‌های جهادی شاهد بودیم.

سردار مجیدی با تاکید اینکه بسیج از مردم بوده و می‌تواند در کنار مردم نقش‌آفرینی کند، اضافه کرد: بسیج توانسته مردم را برای رفع مشکلات خودشان پای کار بیاورد و شاید کلید واژه‌ای که نظام جمهوری اسلامی همواره به آن نیاز دارد این است که مردم را در کنار خودمان ببینیم.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته طی بازدید از فعالیت‌ها و اقدامات بسیجیان در یکی از روستاهای ملایر شاهد این بودیم که وقتی بسیج وارد عمل شده بود، به زیبایی تمام مردم منطقه را نیز پای کار آورده و مردم برای رفع مشکلات خود در تلاش بودند و بسیج تنها هدایت می‌کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان به فعالیت بسیجیان در زمینه بصیرتی، تربیتی و معرفتی با تشکیل حلقه‌های صالحین اشاره و عنوان کرد: بسیج آن آینده و انتظاری را که حضرت آقا از آن دارد تحقق می‌بخشد و به این فرموده رهبری که باید 8 میلیون جوان مومن انقلابی را پای کار بیاوریم جامه عمل می‌پوشاند و این امر در بسیج شکل می‌گیرد که امیدواریم با این فعالیت‌ها بستر مناسب برای تشکیل تمدن بزرگ اسلامی که آقا در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کردند را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تربیت انسان‌های تراز انقلاب در بسیج شکل می‌گیرد، اظهار کرد: چنانچه بخواهیم در جهان تمدن اسلامی را ایجاد کنیم نیاز به تربیت انسان‌های تراز انقلاب است که به لطف خداوند این در بسیج شکل می‌گیرد که امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد که به عنوان سربازان ولایت نقش خود را در بسیج بیشتر ایفا کنیم و بتوانیم این پتانسیل مردمی را هرچه بهتر سازماندهی و در ماموریت‌ها به کار گیریم.

سردار مجیدی در ادامه سخنان خود امنیت پایدار در کشور را مهم‌ترین دستاورد بسیج دانست و گفت: اگرچه نیروهای مسلح در این مهم نقش‌آفرینی می‌کنند اما آن چیزی که برای دشمن سخت است و هزینه را بالا می‌برد وجود بسیج است که در نقاط مختلف کشور همچون یک شبکه بزرگی امنیت ایجاده کرده که این تعیین کننده است.

وی با تاکید بر اینکه امنیت پایدار در کشور به طور قطع با حضور بسیج ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: وجود ۵۰ هزار پایگاه مقاومت در کشور یکی از بسترهای امنیت‌ساز بسیار مناسب است که در کشور اتفاق افتاه است.

* موفقیت‌های امروز کشور مرهون فرهنگ و تفکر بسیجی

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان فرهنگ و تفکر بسیج در حل مشکلات کشور را راهگشا دانست و یادآور شد: موفقیت‌های امروز کشور مرهون فرهنگ و تفکر بسیجی است به طوری که در طول دوران انقلاب اسلامی در هر عرصه‌ای که درخشیده‌ایم بر مبنای فرهنگ و تفکر بسیجی بوده است که امروز در حال گسترش در دیگر کشورهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی دشمن با استفاده از فرهنگ و تفکر بسیجی به مقابله با دشمن پرداخته‌ایم، خاطرنشان کرد: امروز که کشور در جنگ اقتصادی با دشمن قرار دارد بسیج با ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی به مقابله پرداخته که اگر ما بخواهیم به اقتصاد پایدار برسیم و تهدیدها و تحریم‌های دشمن را بی‌اثر کنیم باید اقتصاد خرد را به منزل مردم ببریم به گونه‌ای که مردم بتوانند برای خودشان کسب و کار ایجاد کنند و زندگی خود را بچرخانند که این بهترین کاری است که می‌توان در راستای اقتصاد مقاومتی انجام داد.

سردار مجیدی اضافه کرد: با صندوق‌های قرض الحسنه که راه‌اندازی کرده‌ایم حمایت‌هایی در راستای کارآفرینی که مرتبط با موضوعات اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است، صورت می‌پذیرد که بسیار نقش‌آفرین و تاثیرگذار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات