برگزاری سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره) با حضور رئیس مجلس در کاشمر

مدیر آرامگاه شهید مدرس گفت: مراسم بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس(ره) در جوار بارگاه این عالم ربانی در کاشمر با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۵۷۰۰
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان رضوی ،محمد یعقوبی، مدیر آرامگاه شهید مدرس، با بیان اینکه همه ساله برنامه‌های مختلف فرهنگی در حوزه قرآن و معارف اسلامی، نماز و دعا، تبلیغات و انتشارات مذهبی، فرهنگی و هنری و تکریم زائر در آرامگاه شهید مدرس برگزار می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس از دوم آذرماه با قرائت روح‌بخش دعای کمیل آغاز و تا ۱۱ آذرماه ادامه دارد.

 

وی مطرح کرد: ۱۰ آذر، سالروز شهادت انسانی است که به‌عنوان شاخص‌ترین نماینده مجلس پس از انقلاب مشروطه در مدت پنج دوره حضور در مجلس توانست نقشی مهمی در مقابله و افشاگری حکومت ظالم وقت و پیگیری حقوق مستضعفان ایفا کند.

 

مدیر آرامگاه شهید مدرس در ادامه به‌ویژه برنامه‌های بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس اشاره کرد و تهیه و تدوین سرود جدید حماسی به‌عنوان نماینده جاودان ملت مرد روزگاران و برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی در راستای معرفی شهید آیت‌الله مدرس(ره) را از جمله برنامه‌های ویژه ایام سالروز شهادت این مرد دین و سیاست دانست.

 

وی مطرح کرد: ماجرای برنامه حکایت صالحین و طراحی بروشور معرفی شهید مدرس به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی و برپایی نمایشگاه کتاب شهید آیت‌الله مدرس در محل زیارتگاه به‌عنوان «مجاهد نستوه» از دیگر برنامه‌ها است.

 

یعقوبی افزود: برگزاری مسابقه فرهنگی به‌صورت جدول و ارسال به آموزش و پرورش و ادارات و نهادها تحت عنوان زنده تاریخ و اجرای ویژه برنامه نجوای عارفانه و قرائت دعای روح‌بخش کمیل با حضور مداح حرم مطهر رضوی حاج علی ملائکه در محل زیارتگاه از دیگر برنامه‌های هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس است.

 

وی در ادامه به برنامه‌های ۱۱ آذرماه که هم‌زمان با بزرگداشت شهادت آیت‌الله مدرس با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت این شهید والامقام با عنوان ماه مجلس، رونمایی از پوستر فراخوان ملی داستان‌نویسی با موضوع شهید آیت‌الله مدرس در حوزه کودک و نوجوان، برپایی کارگاه زنده خوشنویسی و نقاشی با حضور هنرمندان استانی و شهرستانی با موضوع گل‌واژه‌های ماندگار، افتتاح شعبه دارالقرآن‌کریم آستان قدس رضوی و سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی از جمله برنامه‌هایی است که در روز یازدهم آذرماه اجرا خواهد شد.

 

در ۱۶ مهر ۱۳۰۷ آیت‌الله سید حسن مدرس، مبارز دوران سیاه استبداد قاجار و پهلوی توسط رئیس شهربانی تهران و با تحریک رضاخان شبانه از تهران به خواف تبعید و به مدت ۹ سال در داخل قلعه‌ای ساکن و سرانجام در مهرماه ۱۳۱۶ به کاشمر منتقل و در ۱۰ آذر همان سال و هم‌زمان با شب ۲۷ ماه مبارک رمضان به دست رژیم پهلوی به شهادت رسید و مخفیانه به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار