قائم مقام سازمان امور عشایر کشور در آئین یادواره 110 شهید عشایر استان تهران:

عشایر 25 درصد گوشت قرمز کشور را تامین می کنند/ عشایر حافظ فرهنگ اصیل اسلامی، فرهنگی و یادگاران هویتی ما هستند

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور در آئین یادواره 110 شهید عشایر استان تهران از برگزاری یادواره 10 هزار شهید عشایر کشور و 110 شهید عشایر استان تهران در اردیبهشت سال اینده خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۹۴
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰

دکترمهدی میزبان در مراسم گرامیداشت شهدای عشایر استان تهران و تجلیل از خانواده گرانقدر این عزیزان، اظهار داشت: عشایر نگهدارنده فرهنگ اصیل دینی، اسلامی، معنوی، فرهنگی، محلی ما هستند و باید عشایر را  به لحاظ مولد بودن در عرصه تولید و یادگاران هویتی مرز و بوم پاس بداریم.

وی افزود: عشایر استان تهران در تولید انواع محصولات لبنی و گوشت سرآمد هستند و با تولید حجم قابل توجهی شیر، 32 نوع محصول لبنی از تولیدات آنها استحصال می کنیم که در دنیا بینظیر است. همچنین عشایر استان تهران در بحث مرتع داری سمبل و الگوی سایر استانها هستند.

میزبان، با اشاره به خشکسالی های اخیر در کشور، گفت: سال گذشته عشایر در شرایط سختی  قرار گرفتند و چون  زندگی آنها مبتنی بر منابع طبیعی است دچار مشکل شدند اما با این حال جبهه تولید را رها نکردند.

وی با قدردانی از سازمان بسیج عشایر  کشور در کمک رسانی به این عزیزان،  گفت: سازمان امور عشایر در مقاطع کم آبی و خشکسالی هرچه  در توان داشت  برای خدمت به عشایر به کار گرفت و با تشکیل ستاد خشکسالی به کمک آنان شتافت . هر کجا هم که ما حضور نداشتیم بسیج عشایر در بحث آبرسانی و کمک به آنان حضور داشت و به یاری این عزیزان آمد.

 قائم مقام سازمان امور عشایر کشور در ادامه سخنان خود از برگزاری کنگره عظیم 10 هزار شهید عشایر کشور و 110 شهید عشایر استان تهران خبر داد و گفت: یادواره شهدای عشایر و پاسداشت مقام شامخ مرزداران کشور اردیبهشت سال 1401 برگزار می شود.

میزبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عشایر 25 درصد گوشت قرمز معادل 4/1 درصد جمعیت کشور را تامین می کنند،  تصریح کرد: هر نفر عشایر گوشت مورد نیاز 16 نفر را در کشور تولید می کند.     

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار