رئیس مجمع بسیج استان مازندران:

وضعیت صنایع غیرفعال در مازندران تعیین تکلیف شود / برنامه گردشگری در استان وجود ندارد

ساری-دکتر هادیانی با اعلام اینکه برای یکبار هم شده باید وضعیت صنایع غیرفعال تعیین تکلیف شود خاطرنشان کرد:صنعت پس از صدور پروانه رهاسازی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۸۱۸۰
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶

وضعیت صنایع غیرفعال در مارندران تعیین تکلیف شود / برنامه گردشگری در استان وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، دومین اجلاسیه سراسری مجمع بسیج استان مازندران با حضور آیت الله لائینی نماینده، ولی فقیه در استان مازندران، سردار مسلمی  فرمانده سپاه کربلا، سردار کفیل مسئول مرکز هماهنگی و راهبردی سازمان بسیج کشور، سلگی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران و جمعی از نخبگان و صاحب نظران بسیجی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه استان برگزار شد.

وضعیت صنایع غیرفعال در مارندران تعیین تکلیف شود / برنامه گردشگری در استان وجود ندارد
دکتر میر امید هادیانی رئیس مجمع بسیج استان مازندران در این اجلاسیه، به تشریح سند راهبردی پیشرفت ۵ ساله مازندران پرداخت و گفت: مازندران قطب کشاورزی است، ولی حدودا ۲۰ درصد از سهم اشتغال متعلق به بخش کشاورزی می‌باشد.

رئیس مجمع بسیج استان مازندران افزود: مازندران در خدمات رتبه دو کشور را دارد و در توسعه یافتگی رتبه ششم که این موضوع اختلاف بین مزیت نسبی و توسعه یافتگی بعد از این همه سال خود جای سوال دارد.

دکتر هادیانی در ادامه  با اشاره به اینکه سطح زیر کشت  استان دارای رتبه ۱۳  است،   اما در عرصه بهره‌برداری رتبه دو را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: که این موضوع ناشی از خرد بودن زمین‌های کشاورزی است و یکپارچه نیست  و یکی از عمده مسائل در بخش کشاورزی همین معضل خرد بودن اراضی است.

رئیس مجمع بسیج استان مازندران با اعلام اینکه مازندران رتبه یک تولید برنج  را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد:مازندران در تولید گندم رتبه ۲۲، در تولید جو رتبه ۱۵ و در سایر محصولات کشاورزی رتبه ۲۵ را از آن خود کرده است با این حساب باید گفت چگونه قطب کشاورزی هستیم!

دکتر هادیانی در ادامه به بخش دامی هم اشاره کرد و گفت: در  تعداد دام سنگین رتبه کشور را داریم، اما در تولید گوشت قرمز در رتبه چهار هستیم؛ که این سوال مطرح می‌شود استانی که بیشترین دام سنگین را دارد چرا در تولید گوشت قرمز سه استان دیگر از مازندران جلوتر هستند؟

رئیس مجمع بسیج استان مازندران با اعلام اینکه مازندران در بخش صید آبزیان رتبه پنج کشور را دارا است، گفت: فقط ۶ استان در مجاورت دریا هستند و ما عملاً در صید آبزیان و استفاده از منابع دریایی هیچ اقدامی نکردیم، اما در تولید آبزی پروری رتبه یک را دارا است.

رئیس مجمع بسیج استان مازندران با تاکید بر اینکه در بخش بروز رسانی ابزارآلات کشاورزی عقب ماندیم، خاطرنشان کرد:زراعت چوب بسیار عالی است، اما نمیدانیم چه درختان مثمری به درد مازندران میخورد.

دکتر هادیانی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه برای یکبار هم شده باید وضعیت صنایع غیرفعال تعیین تکلیف شود خاطرنشان کرد:صنعت پس از صدور پروانه رهاسازی می‌شود و  آیا بعد از صدور پروانه باید صنایع به حال خود رها شود و این سخت‌گیری‌ها تنها متعلق به زمان پیش از صدور پروانه است و تنها سوله زدن صرف نشان فعالیت نیست و باید همه این موارد تعیین تکلیف شود.

 رئیس مجمع بسیج مازندران با بیان این مطلب که ۹۴ صدم درصد از صنایع استان صنایع غذایی است، ادامه داد: ۹۷ دهم صنایع استان منطبق بر ساختار و اقلیم این منطقه نیست از این رو مزیت نسبی با توسعه یافتگی بسیار تفاوت دارد.

دکتر هادیانی با بیان این مطلب که  بخش خدمات ۵۰ درصد از فعالیت در استان را تشکیل می‌دهد، خاطرنشان کرد:اما  بالغ بر ۷۰ درصد یا بنگاه معاملات ملکی است یا بانک‌ها است و گردشگری در مازندران به ویژه گردشگری مزرعه جایگاهی ندارد.

دکتر هادیانی به رویکرد گردشگری ۲۰۲۲ هم اشاره کرد و گفت: برای جذب گردشگر عضویت اکو باید اقدام اساسی صورت بگیرد و برای گردشگری برنامه‌ای وجود ندارد.

رئیس مجمع بسیج استان مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که برای تهیه سند راهبردی، تمامی اسناد بالادستی را تهیه کردیم، گفت: میز‌های تخصصی تشکیل و هیئت‌های اندیشه ورز برای بخش‌های مختلف ایجاد شد.

 دکتر هادیانی با بیان اینکه این سند تقدیم مسئولان اجرایی می‌شود، گفت: اقشار‌های تخصصی بسیج  نسبت به سند مطالبه گری دارند.

رئیس مجمع بسیج استان مازندران در ادامه به مسئله پروژه انتقال آب هم اشاره کرد و گفت:این پروژه فضایی و هزینه بردار است و چرا دنبال طرح‌هایی هستیم که نتیجه‌ای جز هزینه ندارد.

دکتر هادیانی در پایان سخنان خود  با تاکید براینکه مبنای سند بر اساس سیاست راهبردی رهبر معظم انقلاب  است، خاطرنشان کرد: مجمع بسیج از دولت لیبرال انتظاری نداشت و اعلام می‌کند بسیج نه اصلاح‌طلب است و نه اصولگرا بلکه ولایی و خادم مردم است و  این آمادگی  را دارد بدون هیچ ادعایی در راستای اجرای منویات رهبری گام بردارد.

انتهای پیام/

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار