خبرهای داغ:
گزارشی از یک گروه جهادی متفاوت؛

آراز و آیناز میزبان خبرنگاران

تبریز- عروسک های «آراز» و «آیناز» ظهر یک روز بهاری اسفند میزبان خبرنگارن بودند تا از لحظه های نقش گرفتن خود روایت کنند تا زمانی که در آغوش کودکان معصوم جای می گیرند.
کد خبر: ۹۴۱۸۴۸۲
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی، ظهر یکی از روزهای اسفند که هوای ملس بهار در شهر پیچیده راهی خسروشاه می شویم تا مهمان یک گروه جهادی شویم.

گروه جهادی «ره پویان یاس» که از صفر تا صد کار آن را بانوان تشکیل داده اند و برای فعالیت های فرهنگی و قرآنی از تبریز تا این شهر به قولی هجرت کرده اند تا تجربه ای متفاوت را رقم بزنند.

پس از طی مسافتی از راه آهن تبریز تا محل فعالیت این گروه جهادی با همه شور و نشاطی که دوستان پس از چند وقفه ای به خاطر شرایط کرونایی و محدودیت ها داشتند، رسیدیم. دوستان خبرنگار از اینکه بهانه ای دست داده بود کنار هم باشند در پوست خود نمی گنجیدند،

در بدو ورود نونهالانی که در مرکز این گروه جهادی آموزش های فرهنگی را فرا گرفته بودند به استقبال مان آمدند و نگاه معصومانه آن ها سوژه ای ناب بود برای درج لحظات و ثبت عکس.

همراه این نونهالان دختر و همراهی مربی آن ها از پله هایی بالا رفتیم تا این بار سرود نوجوانان دختر این مرکز را به گوش جان بشنویم و سطر گزارش هایمان را این بار با حس این لحظه ها بنگاریم.

با پایین آمدن از آن پله ها، پله هایی دیگر خبرنگاران را به زیرزمین این مرکز می خواند تا این بار در سالنی بزرگ تر شاهد تنوع فعالیت این گروه جهادی باشیم.

آراز و آیناز میزبان خبرنگاران

گوشه ای بانوان سرگرم دوخت عروسک هایی بودند که با دستان هنرمند آن ها نقش و شکل می گرفت تا جان بگیرد برای نشاندن لبخند روی لبان کودکان مناطق محروم، یکی سوزن می زد و دیگری لباس عروسک را تکمیل می کرد.

عروسک هایی به نام «آراز» و «آیناز» که ظهر یک روز بهاری اسفند میزبان خبرنگارن بودند تا از لحظه های نقش گرفتن خود روایت کنند تا زمانی که در آغوش کودکان معصوم جای می گیرند.

آراز و آیناز میزبان خبرنگاران

این عروسک ها با ایده و طراحی بانوان جهادی تبریز شکل گرفته بودند تا به عنوان نمادی از عروسک های بومی حامل پیام هایی برای کودکان ایران اسلامی باشند چنانچه از کالبد عروسک خارج شده و بر روی نوشت افزار و کیف مدارس کودکان نیز نقش گرفته و لبخندشان خستگی از جان می ربود.

آری بنا به گفته مسئولان این گروه جهادی آراز و آیناز تنها عروسک نبودند بلکه نمادی برای نشان دادن حرکت گروه جهادی ره پویان یاس شده بودند تا بانوانی که گام در سیره بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه(س) گذاشته بودند با این کار فرهنگی بار دیگر نقش آفرینی خود را در جامعه و در این سنگر به نمایش بگذارند.

بانوان گروه جهادی ره پویان یاس علاوه بر دوخت عروسک در تهیه بسته های معیشتی نیز آستین همت بالا زده و در مناسبت های مختلف در هر مرحله 114 بسته معیشتی و با عنوان تبرک فاطمی به خانواده های بی بضاعت و آسیب دیده از کرونا اهدا می کنند.

آراز و آیناز میزبان خبرنگاران

فعالیت فرهنگی و قرآنی این بانوان امروز سنگر مهمی در برابر جنگ نرم دشمنانی است که مدام ارزش های ما را هدف می گیرند و این کار جهادی را به عینه در فعالیت های متفاوت و به روز آن ها می توان دید که تلاش دارند با ذائقه نونهالان و نوجوانان مسیر حرکت خود را ترسیم کنند.

آراز و آیناز میزبان خبرنگاران

هریک از دوستان در گوشه ای سرگرم گفت و گو با فعالان این گروه جهادی هستند چراکه تصور آن ها از گروه های جهادی در کارهای عمرانی و محرومیت زدایی است در حالی که این نوع حرکت های فرهنگی خود بسیاری از باورهای جامعه ای را می سازد که اگر آن نباشد هیچ عمران و آبادی بدون آن معنایی ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار