خبرهای داغ:
نهاوند-امام جمعه نهاوند گفت: اگر امروز مقام معظم رهبری می‌فرمایند، ایران باید از هر لحاظ قوی باشد، راه آن توسعه علمی است.
کد خبر: ۹۴۳۱۴۴۲
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در همایش تقدیر از معلمان و عوامل اجرایی موفق مدارس در نهاوند ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت مقام والای معلم شهید مرتضی مطهری اظهار داشت: اگر امام راحل فرمود معلمی شغل انبیا است یا اول معلم خداست، معنای عمیق و ریشه قرآنی دارد، رسول اکرم(ص) می‌فرماید؛ هدف بعثت من علم است و علم منشأ قدرت است؛ اگر امروز مقام معظم رهبری می‌فرمایند، ایران باید از هر لحاظ قوی باشد، راه آن توسعه علمی است.

وی تصریح کرد: در اسلام علم را برای زن و مرد جامعه ضروری می‌داند، محدودیت سنی و محدویت زمانی و مکانی و موضوعی برای آن قائل نیست، و طلب العلم یعنی هر زن و مردی باید، ز گهواره تا گور علم بیاموزیم از نظر حکمت اگرچه اینکه از دهان کافری علم را بیاموزیم،چون علم مثل یک در گران بهاء است.

امام جمعه نهاوند با توجه به مقام والای معلم و اینکه معلمان جهادگران عرصه تعلیم و تربیت هستند، افزود: علم دو قسم است علومی که به صورت تجربی در زندگی به درد انسان می‌خورد علوم تجربی است، و علم دیگر واجب عینی علم هدایت است، علمی است که می‌تواند انسان را در آینده او توجیه کند.

وی بیان داشت: اگر به حقیقت عبودیت برسیم نقطه ابهامی در زندگی نمی‌ماند، واین علم شامل سه بخش است، اول اینکه انسان به جایی برسد که خودش را هیچ بداند و به این مفهوم برسد که هر چه هست از خداست.

مغیثی گفت: دوم اینکه آدم برای آینده خود برنامه‌ریزی نکند چون هیچ چیز در دنیا قابل پیش‌بینی نیست، و سوم اینکه انسان همه افکار خود را مشغول خداوند کند و متوجه این باشد که خداوند متعال از ما چه چیزی خواسته است، اگر اینها محقق شد به درجه نورانیت حقیقت نور علم رسیده و این اولین درجه از تقوا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات