خبرهای داغ:
رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان همدان:
همدان-رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با تأکید بر اینکه عرصه جهاد با سستی میانه‌ای ندارد، گفت: عرصه جهاد تبیین که وظیفه فوری است نیاز به تحرک دارد.
کد خبر: ۹۴۴۰۲۶۹
|
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدمهدی حاجیلویی در دیدار اساتید بسیجی با نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه معیار جهاد تبیین شمشیر و میدان جنگ نیست، اظهار کرد: معیار جهاد همان مبارزه است و جهاد تبیین ضروری است و اساتید دانشگاه، مسئولین دانشگاه‌ها، بخش وسیعی از این مسئولیت را بر عهده دارند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه جهاد به معنای تلاش برای هدف‌گیری دشمن است، اظهار کرد: تشخیص درست عرصه جهاد در هر زمان از دیگر ویژگی‌های جهاد تبیین است.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با تأکید بر اینکه عرصه جهاد با سستی میانه‌ای ندارد، عنوان کرد: عرصه جهاد تبیین که وظیفه فوری است نیاز به تحرک دارد.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین باید در برابر دشمن باشد، گفت: مبارزه به معنای تلاش پر نیرو در مقابل یک مانع است که استمرار دارد.

حاجیلویی با اشاره به اینکه جهاد تبیین باید همه جانبانه و مخلصانه باشد و به خاطر انقلاب و سرمایه‌های این کشور وارد عرصه شویم، افزود: جهاد به معنی تلاش بی‌وقفه با خطرپذیری است که از این جمله برمی‌آید که در جهاد تبیین محافظه‌کاری جایی ندارد.

وی از دیگر ویژگی‌های جهاد تبیین به پیشرفت و امید به آینده اشاره و عنوان کرد: کسی که جهاد تبیین می‌کند باید به آینده کشور امیدوار باشد.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان همدان با تأکید بر اینکه با جهاد تبیین باید دل‌ها اقناع شود، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند هر کدام از شما به عنوان وظیفه اطرافیان خود را روشن کنید.

وی افزود: جهاد تبیین فقط مختص رئیس دانشگاه و رئیس دفتر نهاد رهبری نیست چراکه دیگر اساتید هم باید وارد بحث جهاد تبیین شود.

حاجیلویی با تأکید بر اینکه جهاد تبیین به معنای حرکت مستمر، همه جانبه هدفدار نخبگان و صاحبان سخن با نیت خنثی کردن تلاش خصم‌آلود دشمن است، ابراز کرد: باید فرهنگ ایرانی اسلامی، پیشرفت‌های کشور، خودباوری جوانان، تزریق امید به نسل جدید، معارف ناب اسلامی، ضرورت حاکمیت دین، جمهوریت، خط امام و رهبری، اندیشه مقاومت، ضرورت استکبارستیزی، دوری از محافظه کاری و ... باید تبیین شود.

وی راهکارهای اجرایی تبیین جهاد تبیین را استمرار جلسات هم افزایی و مساله محورانه عنوان کرد و افزود: بازدید اساتید از مراکز علمی و پیشرفته کشور مانند پارک علم و فناوری، برگزاری کرسی نقد و نظریه پردازی، ضیافت اندیشه اساتید، برگزاری نشست اندیشه‌ورز با محوریت نماینده ولی فقیه و سخنرانی‌های علمی توسط اساتید در دانشگاه‌ها می‌تواند آنچه را که باید به مردم گفته شود تبیین کند.

رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان همدان خاطرنشان کرد: فهم درست و فهم اهمیت از جهاد تبیین توسط مسئولین در دانشگاه‌ها می‌تواند ما را نسبت به وظیفه‌مان آشنا و موفق کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات