خبرهای داغ:
رئیس اتاق اصناف همدان:

مشکلی در مسئله تأمین مایحتاج مردم نداریم

همدان- رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه مشکلی در مسئله تأمین مایحتاج مردم نداریم، گفت: در هر صنف تولید و عرضه محصولات به اندازه کافی وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۴۰۴۴۹
|
۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، احمد گازرانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور مسئولین خانه مطبوعات، مدیران رسانه‌ها و خبرنگاران در سالن اجتماعات اتاق اصناف برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه اصناف، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین ارکان جامعه اتاق اصناف است که نقش بی‌بدیلی دارند.

وی با بیان اینکه اصناف در دوران دفاع مقدس و در ایام کرونا پرچم‌دار بودند، افزود: آمار شهدای اصناف و فعالین اقتصادی را جمع‌آوری کردیم که ۹۵۰ شهید متعلق به این قشر است که در دفاع مقدس از جنگ پشتیبانی می‌کردند.

رئیس اتاق اصناف همدان گفت: ما اصناف را به عنوان مجاهدین فی سبیل الله می‌شناسیم که امتحان‌های الهی را پشت سر گذاشتند و در زمانی که اوج مرگ و میر بر اثر ویروس منحوس کرونا را شاهد بودیم بسیاری از اصناف به کمک بیمارستان‌ها شتافتند و با فعالیت‌های مالی و معنوی خود به این بخش کمک شایانی کردند که از مرگ‌و میر بیشتر مردم جلوگیری کردند.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در مسئله تأمین مایحتاج مردم نداریم، ابراز داشت: در هر صنف تولید و عرضه محصولات به اندازه کافی وجود دارد اصناف می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات تولید، تجارت و مباحث کشاورزی و ... را حل کند.

گازرانی بیان کرد: چند طرح مهم در دولت انقلابی و مردمی سیزدهم در رابطه با اصناف تدوین شده است که مهم‌ترین موضوع، شرایط کنونی شفاف سازیِ مالیات است این مسئله خواسته اصلی صنوف است؛ مردم و بازاریان با مبحث مالیات مشکل ندارند شاید مشکل آن‌ها فرارِ مالیاتی افراد فاسد است و باید با کمک اداره امور مالیاتی مانع کار این اشخاص سودجو شویم.

وی ادامه داد: باید مراقب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باشیم زیرا این افراد شغل ایجاد کرده‌اند و بسیاری از خانواده‌های ما در حوزه های کسب‌ و کار تحت پوشش این افراد هستند و هم‌چنین با اعمال نادرست واسطه‌گران و دلالان سودجو باید مقابله کنیم.

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه بازار همدان در منطقه توریستی قرار گرفته است، اضافه کرد: بازار همدان نتوانسته از توانایی بالای همدان در بحث گردشگری و توریسم استفاده کند و بازاریان باید بتوانند ارتباط خوبی با گردشگران و توریست‌ها داشته باشند زیرا بخش عظیمی از درآمدهای آنها می‌تواند ناشی از این کار باشد که تاکنون عملکرد خوبی اصناف نداشته است.

وی با بیان اینکه شهرکی در زمینه صنف بنکداران در همدان ایجاد خواهد شد و قطعا این شهرک یکی از پایتخت‌های کسب و کار غرب کشور خواهد شد که تاکنون ۹۵ درصد آن آماده شده است، عنوان کرد: اتاق‌های اصناف با حذف ارز ترجیحی قدرت خواهند گرفت و این پول‌ها و سرمایه‌های مالی به جیب مردم خواهد رفت و کسب‌و کارها رونق می‌گیرند و دست افراد سودجو، دلال و خلافکار از این موضوع قطع خواهد شد.

گازرانی با اشاره به سامانه شکایات مردمی ۱۰۰۰۱۲۷ عنوان کرد: این سامانه از یک هفته پیش مجددا راه اندازی شده است چرا که هرجا مردم ورود پیدا کردند ما بردیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن روی ضعف‌های ما دست گذاشته و می‌خواهد چالش‌هایی که قبلا بوده را حل کند، خاطرنشان کرد: همه مسئولین استانی و دستگاه‌ها باید دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات