خبرهای داغ:
همدان- نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما اکنون در جریان یک جنگ اقتصادی نابرابر قرار گرفته‌ایم، گفت: در این جبهه مبارزه اقتصادی، امتحان سختی برای اصناف است.
کد خبر: ۹۴۴۱۴۷۵
|
۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی در همایش ملی روز اصناف ضمن تبریک این روز و هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: یکی از مسائل بسیار مهمی که در اسلام به آن اهمیت خاصی داده شده است مسائل اقتصادی اسلام است.

وی با بیان اینکه مسائل اقتصادی بعد از تشکیل حکومت در مدینه منوره در زمان پیامبر(ص) یکی از مهم‌ترین مسائل صدر اسلام بود، افزود: برای مؤمنینی که به پیامبر(ص) ایمان آورده بودند مخارج جنگ‌هایی که اسلام علیه طاغوت شکل می‌داد، بازاریان و تجار پشتیبان آن بودند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در انقلاب اسلامی ایران نیز اصناف، بازاریان و تجار حداکثر همراهی و همگامی را با امام راحل انجام دادند اگر از نظر مسائل مالی و اقتصادی افراد متکمن امام(ره) را کمک نمی‌کردند به طور قطع پیروزی محقق نمی‌شد.

وی گفت: یکی از مسائل پیروزی، مسئله کمک اصناف متدین و انقلابی است که در کسب و کار تخصص داشتند و اصناف پشتیبان حوزه علمیه شیعه در ۱۲ قرن بود و مسئله خمس، زکات و ساخت مدارس علمیه، رسیدگی به فقرا، بسته‌های معیشتی، ایجاد اشتغال برای نیازمندان، کمک به بهزیستی و کمیته امداد و دارالایتام و مراکز فرهنگی همه اینها در سایه اصناف متدین شکل گرفته است.

موسوی اصفهانی بیان کرد: در مساجدی که ساخته شده است و مساجدی که مرکزی برای گسترش اسلام است تمام این مساجد توسط افراد متمکن و باایمان ساخته شده است.

وی ابراز داشت: در شهرک شهید مدنی ۱۱ مسجد ساخته شده که همگی مراکز فرهنگی اسلامی هستند و به برکت اصناف متدین شکل گرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان ادامه داد: اگر می‌بینید در اربعین حسینی موکب‌های باشکوه برگزار می‌شود و میلیاردها انفاق، ایثار، اطعام، خدمت و تبلیغ در آن انجام می‌شود به برکت ثروت و سخاوتی است که خداوند در اصناف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه ما اکنون در جریان یک جنگ اقتصادی نابرابر قرار گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: در این جبهه مبارزه اقتصادی که سراسر دنیا علیه ما بسیج شدند و عده‌ای در داخل با احتکار و سایر شگردها این مسئله را تشدید می‌کنند، این امتحان سختی برای اصناف است و باید از خداوند مدد بگیریم تا بتوانیم این جنگ نابرابر را کنترل کنیم.

موسوی اصفهانی بیان کرد: شما اصناف باید مراقب باشید که به این مسئله سخت امتحان اقتصادی دامن نزنید و در آن چیزی که اختیارش دست من و شما است باید به وظیفه الهی خود عمل کنیم و در مسائلی همچون گرانفروشی، احتکار و کمک به این قبیل افراد شرکت نکنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات