خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

عفاف و حجاب یکی از ابزار جنگ ترکیبی دشمنان/نقش اساسی خانواده‌ها در تعمیق دین

شاهرود_ امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب یکی از ابزار جنگ ترکیبی دشمنان بر علیه اسلام است، گفت: خانواده‌ها در راستای تعمیق فرهنگ دینی نقش اساسی دارند.
کد خبر: ۹۴۴۲۰۳۴
|
۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

عفاف و حجاب یکی از ابزار جنگ ترکیبی دشمنان/نقش اساسی خانواده‌ها در تعمیق دینبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با بیان اینکه در کلام امام باقر (ع) دو نوع صبر داریم، افزود: صبر زیبا و نیک و صبر بر بلا‌ها که بلای مالی، بدنی است و اگر تحمل کنیم از آن درست بیرون می‌آییم.
او با بیان اینکه افضل دوصبر، صبر بر محارم است، گفت: پرهیز از محرمات الهی که تحمل و صبر میخواهد و صبری که پرهیز از محرمات الهی دارد، خداوند عطا می‌کند که حدود الهی را انسان رعایت کند.
امام جمعه شاهرود با اشاره به دهه اول ذی الحجه است و سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین علی (ع) و هفته حقوق بشر امریکایی که از ۶ تا ۱۲ تیر ماه است، اظهار کرد: حقوق بشر آمریکایی را در سه حوزه، رفتار مردم و کشور امریکا با سیاه پوست ها، در رابطه با سایر ملت‌های دنیا و منطقه با اکثر جنایات که علیه ملت‌ها شده در جنگ‌های ۷۰سال اخیر و حقوق بشر امریکایی نسبت به ملت ایران بررسی کرد.
او با اشاره به اینکه عده‌ای می‌خواهند غرب و امریکا و پهلوی را تطهیر کنند، افزود: توجه به مسائل اقتصادی هدف آن‌ها در تطهیر دشمنان است.
امینی با بیان اینکه آمریکا تلاش برای تثبیت حکومت منحوس پهلوی قبل و بعد از کودتای سال ۱۳۳۲ و کمک سازمان سیا و موساد در این راستا و پشتیبانی همه جانبه از طاغوت در سال‌های ۱۳۵۶ و ۱۳۵۷ و کشتار‌های عجیب و غریب و حمایت از منافقین و کشتار ۱۷ هزار انسان بی گناه از جمله حادثه ترور ۷ تیر و حمایت همه جانبه از این گروه جنایتکار را در پرونده نگین خود علیه ملت ایران دارد، گفت: حمایت از تجزیه طلبان و کودتا و حمله مفتضحانه به طبس و حمایت از صدام و هشت سال جنگی که تحمیل به مردم ایران شد و اعمال تحریم یک جانبه در بیش از چهار دهه از عمر انقلاب و ترور مدیران و نخبگان کشور و مباشرت مستقیم در ترور سردار سلیمانی از جنایات حقوق بشری آمریکا است.
امام جمعه شاهرود ادامه داد: مباشرت در سرنگونی هواپیمای مسافربری و کشتار ۳۰۰ انسان و ۶۰ کودک در هواپیمای مسافربری و با کمال وقاحت از مسول آن ناو تجلیل کردند، فهرست کوتاه بخشی از شرارت‌های مدعیان دروغین حقوق بشر امریکاست.
او با بیان اینکه مردم ژاپن و آلمان هنوز توسط امریکا تحقیر می‌شوند، اضافه کرد: آن‌ها قصد تطهیر مزدوران و عاملین جنایت‌ها را دارند و باید مواظبت کرد که جوانان در دام جنگ ترکیبی رسانه‌ای دشمن قرار نگیرند.
امینی به پیمان شانگ‌های و دیگر پیمان‌های منطقه‌ای اشاره کرد و افزود: متاسفانه گاهی رسانه‌های خودمان اهمیت این پیمان‌ها را کم به اطلاع مردم می‌رساند و باید دانست، کار‌های بسیار زیربنایی و اساسی در بحث اقتصادی انجام شده است.
او ادامه داد: در بحث امنیت غذایی کار‌های خوبی انجام شده و این پیمان‌ها کمک زیادی به منافع ایران میکند و دروغ بزرگی است که فقط با چند کشور ارتباط داریم در صورتی که ما دشمنان ارتباط نداریم و با دنیا در ارتباط هستیم.
امام جمعه شاهرود به مسئله عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود: کشور ما اکثر غریب به اتفاق اهل عفاف و حجاب هستند و باید تشکر کنیم از مرد و زن و قاطبه غریب به اتفاق مردم که میدانند عفاف و حجاب به نفع نسل جوان است و میدانند که دشمن با تضعیف حجاب دنبال چه هست.
او تصریح کرد: البته گلایه مندیم از افرادی که از روی جهل و عناد نسبت به عفاف و حجاب توجه ندارند و خانواده شهدا نیز گلایه دارند که شهری که این همه شهید داده بعضی‌ها بی توجهی کنند.
امینی با تاکید بر اینکه دغدغه مندی مسئولین فرهنگی ما لا به لای خدمت‌های دیگر، نسبت به کشف حجاب نباید گم و تعلل شود، افزود: باید این مطلب را به صورت فراوان در خانواده گفت که حجاب حق شخصی خانواده و زن نیست که بگویند دوست دارم اینگونه باشیم بلکه حجاب حق شخص نیست، حجاب حق خداست.
او با بیان اینکه در خانه شخصی هر طور زندگی کرد کسی حق ندارد سرک بکشد و ما تکلیف شخصی نداریم، اظهار کرد:، اما ماشین خانه شخصی نیست، پارک جای شخصی نیست، مردی که بی انظباط بیرون ظاهر میشود، مدعی العموم که دادستان است و فرماندهی انتظامی مجری برخورد با حرمت شکنی و حریم شکنی هستند و نیاز به شکایت شخصی نیست و باید به سرعت وارد عمل شوند و برخورد قاطع کنند.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه اگر کسی نقش دشمن را بازی میکند، کسی هشدار می‌دهد و ما هم باید پشتیبانی کنیم، اظهار کرد: ستاد عفاف و حجاب تشکیل شده و در شورا فرهنگ عمومی مرتبا دنبال می‌کنیم و واقعا مردم و خانواده‌ها و بزرگ‌تر‌ها وظیفه دارند.
او اضافه کرد: خانمی با چادر و دختران بدون حجاب باعث غصه ما میشود و عفاف و حجاب را از قبل از سن تکلیف باید آموزش داد و آن مادر هم بی عفتی را ترویج می‌دهند.
امینی با اشاره به اینکه در کنار مسوؤلین مردم ما هم وظیفه دارند، اظهار کرد: خانواد‌ها و بزرگ‌تر‌ها بی توجه هستند و نباید این را رها کنند و در جنگ ترکیبی که یکی از آن‌ها عفاف و حجاب است باید مواظب باشیم طوری شهر را جلوه ندهیم که از دست رفته است چرا که اکثر مردم ما قانونمند هستند.
امام جمعه شاهرود، اضافه کرد: در رعایت حیا و عفاف اکثریت مردم عمل میکنند و بخش معظم بی انضباطی‌ها هم از روی جهل است و همه مسوؤلین موظفند با کسانی که علم طغیان علیه ارزش‌ها و دین برداشتند مقابله کنند.
او به صرفه جویی در مصرف آب اشاره کرد و گفت: ما دچار بحران آب هستیم و باید مردم به یکدیگر در مصرف بی رویه آب متذکر باشیم و بی‌محبا آب را مصرف نکنیم و نسبت به برق و سایر حامل‌های انرژی نیز باید صرفه جویی کرد.
امینی تصریح کرد: معنا ندارد چمن و درخت یک اداره با آب شرب آبیاری شود و این حرام شرعی است و در کنار نگهداری از چمن و درخت با آب تصفیه نباید از آب شرب استفاده کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها