خبرهای داغ:
همدان-استاد دانشگاه گفت: «گذشت» به عنوان عنصر اصلی در استحکام زندگی مشترک شناخته می‌شود که به هنگام خطا و اشتباه طرف مقابل، دنباله‌اش را نگیریم.
کد خبر: ۹۴۴۷۰۸۰
|
۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر نایبی صفا در دومین جلسه از کارگاه «رازهای خوشبختی» که با حضور طلاب، مبلغین و دانش آموختگان مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار برگزار شد، با بیان مسائل و راهکارهایی که اختلافات و مشکلات خانوادگی را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: از اخلاق و ویژگی‌هایی که هر یک از زوجین نسبت هم باید داشته باشند خوش اخلاقی و خوش زبانی است چرا که بد اخلاقی و بد زبانی پیری زودرس می‌آورد.

وی روحیه ایثار و فداکاری در زندگی مشترک را بارزترین مسئله حل اختلاف در خانواده‌ها دانست که در منابع دینی ما به این اصل تاکید فراوانی شده است.

این روانشناس و استاد دانشگاه افزود: تربیت زوجین اگر به لحاظ ساختاری مشکل نداشته باشد در بسیاری از موارد مشکلات قابل حل است.

وی اظهار کرد: همانگونه که تربیت به صورت تدریجی شکل می‌گیرد زوجین در بسیاری از موارد بصورت تدریجی می‌توانند عادات زشت و ناپسند خود را ترک کنند.

نایینی صفا تصریح کرد: ترک تدریجی برخی از عادات ناپسند و یا ایجاد برخی رفتارهای پسندیده بسیار خوشایند و خوش یمن است، برعکس چیزی که یک دفعه پدید آید صدمه زننده است.

وی رعایت ادب را یکی از خصیصه‌هایی برشمرد که در روابط و چارچوب زندگی مشترک باید نمود داشته باشد و زوجین با زبان و ادبیات گفتاری تمیزی گفتگو کنند.

مدرس دانشگاه و مشاور امور خانواده ابراز داشت: گذشت به عنوان عنصر اصلی در استحکام زندگی مشترک شناخته می‌شود که به هنگام خطا و اشتباه طرف مقابل، دنباله‌اش را نگیریم .

وی ادامه داد: سعی نکنیم در هنگام خطا و اشتباه همسر همان لحظه او را نصیحت کنیم چراکه فرد در آن لحظه مستعد پذیرش نصیحت نیست.

نایینی صفا صبوری و صمیمیت بین زوجین را ضروری برشمرد و افزود: صبر کلیدی است که بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند.

وی تصریح کرد: احترام گذاشتن به همسر و خانواده همسر از اصولی است که باید زوجین به آن مقید باشند و بی‌احترامی به خانواده همسر به منزله تخریب اولین سنگر عاطفی وی هست و با زدن این سنگر گویی ریشه او را زده‌اید .

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات