خبرهای داغ:
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) اهواز:
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) اهواز با بیان اینکه امروز حضور و سخنرانی مداحان در هیات‌ها، مساجد و حسینیه‌ها باید خروجی داشته باشد گفت: باید شناختی از جریان عاشورا و اتصال آن به مهدویت کسب شود.
کد خبر: ۹۴۴۹۰۳۶
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید جعفر موسوی در گفت‌وگو با بسیج ، با تسلیت فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: هر موضوع تاریخی مربوط به شخصیت بسیار مهم تاریخی بعد از مدتی تنها در یک کتاب تاریخی مطالعه و از آن گذشته می‌شود اما جریان عاشورا و ابا عبدالله الحسین (ع) فقط واقعه تاریخی نیست.

وی افزود: جریان عاشورا واقعه حقیقی برای همه نسل‌ها است و مانند این است که همین امروز این واقعه رخ داده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) اهواز گفت: همان گونه که پیامبر اکرم (ص) فرموده حراراتی در دل های مومنان وجود دارد که تا روز قیامت سرد نمی شود و مشاهده می کنیم که دلدادگان در ایام محرم مشکی به تن می‌کنند و به گونه‌ای عزاداری می‌کنند که انگار امروز امام حسین (ع) به شهادت رسیده است.

موسوی ادامه داد: این موضوع نشان می‌دهد اراده خداوند تبارک و تعالی این است که جریان عاشورا واقعه حقیقی و تاریخی صرف نباشد.

وی عنوان کرد: برای بهره‌مندی از جریان عاشورا و حرکت در مسیر امام حسین (ع) باید ببینیم به دعوت امام زمان‌مان پاسخ داده‌ایم و چه میزان برای کارهایی که ایشان از ما می‌خواهد آمادگی داریم؟ و چگونه می‌توانیم این خط سرخ حسینی (ع) را به خط سبز مهدوی متصل کنیم؟

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها