خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه سپاه شهرستان فردوس:

۷۲ گروه جهادی در شهرستان فردوس فعالیت کردند/ تجلیل از ۸ گروه جهادی برتر در اجلاسیه ملی جهادگران

فاطمی نسب گفت: تاکنون در شهرستان فردوس ۷۲ گروه جهادی استانی، شهرستانی و کشوری فعالیت کردند.
کد خبر: ۹۴۵۴۱۶۰
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی،  محمد فاطمی نسب فرمانده ناحیه سپاه شهرستان فردوس پیش از ظهر امروز در مجمع فعالان برتر رسانه‌ای خراسان جنوبی که با حضور فرمانده سپاه استان برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل و برگزاری مجمع فعالان رسانه‌ای استان را همزمان با اجلاسیه ملی جهادگران که در فردوس برگزار خواهد شد به فال نیک میگیریم ان شاءالله که منشاء خیر و مسمتر باشد.

وی افزود: در مقابل کار رسانه‌ای دشمن باید یک جبهه تشکیل داد و هم افزایی داشت.

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان فردوس به اهمیت فضای مجازی و تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره و بیان کرد: در بحث اجلاسیه باید به سه بخش بپردازیم.

فاطمی نسب عنوان کرد: حضور مقام معظم رهبری در سال ۱۳۴۷ که جوان ۲۹ ساله‌ای بوده و هیچ مسئولیتی نداشتند به فردوس بسیار با ارزش است.

وی اظهار کرد: قبل از اجلاسیه شاهد حضور گروه‌های جهادی مهمان و بومی در شهرستان فردوس هستیم.

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان فردوس گفت: تاکنون در شهرستان فردوس ۷۲ گروه جهادی استانی، شهرستانی و کشوری فعالیت کردند.

فاطمی نسب با بیان اینکه این تعداد گروه جهادی ۹۶۰ نفر روز فعالیت کردند، بیان کرد: این فعالیت‌ها ادامه دارد و در روز‌های آینده شاهد حضور گروه‌های جهادی پزشکی در شهرستان خواهیم بود.

وی افزود: یک گروه جهادی ۱۶۰ نفره دامپزشکی وارد استان خواهند شد.

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان فردوس گفت: روز ۱۳ شهریور شاهد حضور ۶۰۰ نخبه جهادی از سراسر کشور و ۲۵۰۰ مهمان در این اجلاسیه خواهیم بود و رونمایی از کتاب خاطرات مقام معظم رهبری در فردوس را نیز خواهیم داشت.

فاطمی نسب اظهار کرد: برای اجلاسیه ۱۳ کمیته پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پشتیبانی از گروه‌های جهادی توسط کمیته مشارکت‌های مردمی و همکاری مردم فردوس انجام میشود.

فرمانده ناحیه سپاه شهرستان فردوس گفت: در حاشیه اجلاسیه نمایشگاه اقتصاد به توان مردم با ۸۰ غرفه در شهرستان فردوس افتتاح خواهد شد.

فاطمی نسب به افتتاح نمایشگاه عکس در قالب روایت جهاد مقدس اشاره و اظهار کرد: از ۸ گروه جهادی برتر کشور در اجلاسیه تجلیل خواهد شد.

وی گفت: تولیدات فرهنگی و هنری نیز در کنار اجلاسیه پیگیری میشود.

همچنین در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین حسین عرب امام جمعه اسلامیه گفت: به مناسبت حضور مقام معظم رهبری در ۱۳ شهریور سال ۱۳۴۷ در شهر فردوس و منطقه قرار است اجلاسیه ملی جهادگران در فردوس برگزار شود.

وی افزود: این اجلاسیه نقطه عطف و مبداء حرکت گروه‌های جهادی انقلابی به حساب می‌آید که جوانان در سال ۱۳۴۷ با علمداری مقام معظم رهبری یک حرکت جهادی را آغاز کردند.

امام جمعه اسلامیه بیان کرد: مقام معظم رهبری از همان اوایلی که زلزله فردوس پیش آمد نگاهشان این بود که من نسبت به این واقعه وظیفه‌ای دارم یا ندارم و با این تفکر مقام معظم رهبری وارد عرصه جهاد خدمت میشود.

حجت الاسلام عرب عنوان کرد: مقام معظم رهبری هر جا سخن گفته و درخواستی داشتند خودشان جزو پیشگامان بوده و تنها گوینده نبودند یعنی اگر حرف از جهاد خدمت میرنند خودشان در جوانی آغاز کننده جهاد خدمت بودند کار جهادی عظیمی که در نوع خود بی سابقه است.

وی اظهار کرد: با همین جهاد خدمت مقام معظم رهبری در فردوس در آن سال، نگاه مردم به روحانیتِ انقلابی عوض شده و این اقدام سر منشاء خیلی از حرکت‌های انقلابی در منطقه میشود.

امام جمعه اسلامیه گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری رویکرد اولیه رویکرد خدمت بوده و به دنبال جهاد خدمت هستند، اما در کنار این اقدام با عمل با سخنرانی هایشان جهاد تبیین هم اتفاق می‌افتد و منشاء خیرات و برکات زیادی برای منطقه میشود.

حجت الاسلام عرب افزود: نوع نگاه مقام معظم رهبری و کاری که انجام شده غیر از اینکه سر منشاء حرکت‌های اسلامی انقلابی است درس‌های فراوانی برای جهادگرانی که در حال حاضر در سراسر کشور فعالیت میکنند، دارد.

وی بیان کرد: در کنار اجلاسیه رونمایی از کتاب خاطرات مقام معظم رهبری در دوره خدمت رسانی به فردوس در سال ۴۷ رونمایی خواهد شد؛ خاطراتی که سراسر درس و الگو برای گروه‌های جهادی است.

امام جمعه اسلامیه بیان کرد: حضور جهادگران سراسر کشور در این اجلاسیه برای استان و شهرستان فردوس خیلی غنیمت است چراکه جهادگران با خراسان جنوبی، ظرفیت‌ها و محرومیت‌های استان آشنا شده و این اجلاسیه میتواند برای رشد و بالندگی شهرستان فردوس و استان خراسان جنوبی مهم باشد و زمینه را برای تعاملات آینده فراهم کند.

حجت الاسلام عرب عنوان کرد: حضور گروه‌های جهادی در فردوس نقطه امیدی برای مردم منطقه است چراکه یادآور خاطرات خدمت رسانی مقام معظم رهبری در این منطقه میباشد.

وی افزود: در این شرایطی که دشمن تمام توانش را برای ناامیدی مردم گذاشته وظیفه ما امیدآفرینی به مردم است؛ مسئولان استانی و کشوری که همراه با گروه‌های جهادی به منطقه می‌آیند باعث امیدواری مردم میشود.

امام جمعه اسلامیه خاطرنشان کرد: حضور گروه‌های جهادی مختلف باعث امید، رشد و شکوفایی مردم منطقه است.



انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار