امام جمعه نهاوند:

اربعین حسینی منشا بیداری امت اسلامی و بشریت است

همدان-امام جمعه نهاوند گفت: اربعین مختص امام حسین( ع) است و اربعین منشا بیداری امت اسلامی و بشریت است.
کد خبر: ۹۴۵۷۵۸۵
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در جلسه کارگروه عفاف و حجاب ضمن تسلیت ایام عزاداری اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: هیچ پیغمبر و امامی در ادبیات دینی ما به عنوان چهلم شهادت نداشتند و اربعین مختص امام حسین( ع) است و اربعین منشا بیداری امت اسلامی و بشریت است.

وی تصریح کرد: اربعین نشانه تکامل و همان چله نشینی است و حادثه راهپیمایی  اربعین حسینی در سال‌های اخیر شاید مقدمه‌ای باشد برای امت اسلامی و بشریت که راه و مسیر درست را انتخاب کنند.

امام جمعه نهاوند گفت: در بحث مسئله حجاب دشمنان به هر وسیله‌ای که وجود داشت برای مقابله با انقلاب جنگید، و فتنه‌ها که همان تحریم‌ها، رواج بی‌بندو باری و مواد مخدر بود و خودشان هم این شیطنت‌ها را قبول کردند که می‌توانند انقلاب ما را به این وسیله از بین ببرند، بنابراین ما هم باید در راستای این مسئله مهم برنامه مدیریتی و منطقی داشته باشیم که فتنه‌های دشمنان را خنثی کنیم و بتوانیم جامعه را حفظ کنیم.

وی بیان داشت: الگو و منشا درست در جامعه خانواده‌ها هستند که مهمترین موضوع خانواده هم حفظ و حجاب و عفت و پاکدامنی ما در خانواده است؛ اگر سالم باشد فرزندان ما و جامعه ما هم سالم خواهد بود و شرط اول برای سالم ماندن اجتماع ما است.

مغیثی عنون کرد: مسائل و مشکلات این جلسات را به روحانیون شهرستان می‌توانیم منتقل کنیم و آنها هم این موارد را جزء جلسات روزمره خود قرار دهند چراکه موضوع بسیار مهمی برا حفظ جامعه ما است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها