خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

کار در عرصه مهدویت به گروه‌های مردمی محول شود

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در بسیاری از موارد هر جا کار را به نیروهای مردمی واگذار کردیم، با موفقیت روبرو شده‌ایم، بهتر است در عرصه مهدویت نیز کار به گروه‌های مردمی محول شود.
کد خبر: ۹۴۷۵۳۳۲
|
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در شورای سیاستگذاری، پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان همدان، با بیان اینکه در این جلسه باید راهبردها و اقدامات استانی تصمیم‌گیری شود، اظهار کرد: لازم است تا در جلسه سیاستگذاری، نواقص، مشکلات و موانعی که در مسیر فعالیت‌ها وجود دارد، شناسایی و برای برطرف سازی آن تلاش شود.

وی یادآور شد: وقت اعضا در جلسات بسیار ارزشمند است و وقت مدیری که باید در ساعات اداری به مشکلات مردم رسیدگی کند نباید تنها در جلسات به شنیدن و ارائه گزارش سپری شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه بنیاد مهدویت به لحاظ محدودیت‌ها، وظیفه راهبری در بین فعالین مهدویت را بر عهده دارد، گفت: بهتر است جشن‌های مهدوی، به صورت مردمی و با استفاده از ظرفیت خود مردم اداره و اجرا شود.

وی افزود: در بسیاری از موارد هر جا کار را به نیروهای مردمی واگذار کردیم، با موفقیت روبرو شده‌ایم بنابراین با توجه به حضور مجموعه‌های مردمی موفق در استان، بهتر است در عرصه مهدویت نیز کار به گروه‌های مردمی محول شود.

شعبانی موثقی با تأکید بر اینکه باید مراقب باشیم تا در جلسات شورای سیاستگذاری مهدویت، به سمت گزارش دهی حرکت نکنیم، یادآور شد: از همین امروز باید برای جشن‌های نیمه شعبان آینده برنامه‌ریزی کرد و با پای کار آمدن همه متولیان و نیروهای فعال مردمی، شاهد موفقیت ‌در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی خواستار توجه به همه اقشار در برگزاری جشن‌های مهدویت، خصوصا قشر خاکستری شد و گفت: امروز زمان آن است که با قشر خاکستری و افرادی که شاید کمتر با مباحث مهدویت آشنایی دارند، ارتباط برقرار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه برگزاری مسابقات توسط بنیاد مهدویت اقدامی مناسب و جز شعائر است، یادآور شد: صرفا نباید اقدامات خود را در این حوزه محدود کنیم، بلکه باید بتوانیم با اقدامات و معرفی حضرت حجت(ع)، ایجاد انگیزه در بین نسل جوان کنیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز باید اقداماتی همانند سه‌شنبه‌های مهدوی که در مساجد برگزار می‌شود را به بین دانش‌آموزان و در مدارس ببریم، یادآور شد: لازم است تا با ایجاد انگیزه، زمینه ساز حرکت دانشجویان به سمت ثبت پایان نامه مهدوی و فعالیت‌های پژوهشی در عرصه مهدویت باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار