خبرهای داغ:

۴۰ منتخب داوطلب سلامت شاهرود تجلیل شدند

شاهرود_ از منتخبان «داوطلب سلامت» دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تقدیر و تجلیل شد.
کد خبر: ۹۴۷۶۰۰۴
|
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، طی مراسمی در سالن پورسینا دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۴۰ نفر از منتخبان «داوطلب سلامت» با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، اعضای هیات رئیسه دانشگاه، مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه ناحیه شاهرود و مسئولین شهرستانی تقدیر و تجلیل شدند.
هر جا کار را به مردم واگذار کردیم، موفق‌تر بودیم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در این مراسم، حیطه سلامت را بسیار گسترده دانست و اظهار کرد: دولت‌ها به تنهایی قادر به مدیریت نظام سلامت نیستند و از داوطلبان سلامت بهره می‌گیرند.
حسین شیبانی اثربخشی واگذاری امور به مردم را به مراتب از اجرای امور در بخش دولتی مثمر ثمرتر دانست و افزود: تاکنون هر جا که به مردم متکی شدیم و کار مردم را به مردم واگذار کرده‌ایم، موفق‌تر بوده ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسئله پیری جمعیت است که اگر فکری نکنیم آینده کشور به خطر می‌افتد و پیر جمعیتی آسیب‌های متعددی از جمله در بعد اقتصادی و مقابله با دشمن که نیازمند نیروی جوان هستیم را متوجه کشور می‌کند.
او به نقش پر رنگ داوطلبان و سفیران سلامت در حفظ و ارتقای سلامت به ویژه در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: در همه‌گیری کووید ۱۹، داوطلبان سلامت در امر پیشگیری و کنترل بیماری و گسترش واکسیناسیون، با همراهی کارکنان نظام سلامت، فعالیت چشمگیر داشته‌اند.
داوطلبان سلامت بازو‌های نظام سلامت هستند
صید آبادی گفت: داوطلبان سلامت بازوان پرتوان نظام سلامت هستند و ما در کنار نیرو‌های مردمی و داوطلب می‌توانیم کار‌های مهمی را با کیفیت و اثر بخشی بیشتری در حوزه بهداشت و سلامت انجام دهیم.
معاون بهداشتی دانشگاه اظهار کرد: روز جهانی داوطلب فرصت خوبی است تا از کسانی که با انگیزه خدایی و نوع‌دوستی اقداماتی انجام داده و دیگران را به کار‌های خیر دعوت و تشویق می‌کنند، قدردانی کنیم و بدون هیچ گونه مزد و حقوقی فقط به خاطر عشق و انسانیت، رضای الهی و حس مسوولیت پذیری در برابر جامعه مانند پل ارتباطی بین مسوولان بهداشتی و مردم عمل می‌کنند.
او با بیان اینکه از ظرفیت داوطلبان سلامت استفاده خواهیم کرد، افزود: وظیفه همه ما ایجاد امید به آینده در جامعه است و باید این موتور محرک را فعال کنیم تا در مراحل بعد بتوانیم برنامه‌های خود مانند ترویج فرزند آوری را اجرا کنیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار کرد: داوطلبان و سفیران سلامت از نهاد و جنس خود مردمند که بدون هیچ چشم‌داشتی، ضمن برقراری ارتباط مناسب با مردم در قالب برنامه ملی خودمراقبتی و هرخانه یک پایگاه سلامت، با ارتقای سواد سلامت جامعه در حوزه‌های مختلف، سطح سلامت مردم را بهبود می‌بخشند.
آرش صید آبادی اظهار کرد: جمع کنونی منتخبانی از خیرین هستند که کار نیکوکارانه و خدا پسندانه را در قالب سلامت به مردم ارایه می‌کنند.
او داوطلبان سلامت را سفیران سلامت در خانه، مدارس، تشکل‌ها و دانشگاه‌ها دانست و افزود: اوج همکاری داوطلبان سلامت را مردم در دوران دفاع مقدس و پاندمی کرونا دیده‌اند.
اجرای موسیقی، مسابقه، نمایش و اهدای لوح سپاس به رابطان سلامت از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها