سردار حاج حسین کاجی:

تمام زندگی شهید حاج قاسم شهدا بودند

صبح امروز سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از مسئولین و مردم در حسینیه ثارالله شهر بردسیر برگزار گردید.
کد خبر: ۹۴۸۱۴۸۱
|
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان صبح امروز سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور مسئولین و جمع کثیری از مردم غیور این شهرستان در حسینیه ثارالله برگزار گردید. 

سردار حاج حسین کاجی  اظهار کرد: ما اگر بخواهیم حاج قاسم را تعریف کنیم میتوان گفت که حاج قاسم در واقع دو فتح داشت یک فتح الفتوح کرده است و یک فتح القلوب.  فتح الفتوح حاجی را شما از لشکر ثارالله و در دفاع مقدس و شرق کشور  و در لبنان، سوریه، غزه، یمن و سوریه دیده اید و فتح الفتوح این بچه شیعه کرمانی را و این معجزه انقلاب را بارها شنیده و دیده ایم که این روزها در رسانه ها هم زیاد گفته میشود. اما بگوییم از فتح القلوبش که حاج قاسم فرقش با دیگران چه بود که توانست دلها را فتح کند. 

وی افزود: وقتی به رفتار، گفتار و شیوه زندگی حاج قاسم نگاه میکنیم میبینیم که همه جا دنبال شهادت بود هر جا که میرفت از شهادت حرف میزد لحظه لحظه زندگیش لبریز از یاد و نام و خاطر شهدا بود مگر شهدا که هستند که چهل سال در بیابانهای غزه و یمن به دنبال شهید و شهادت میگشت. برای جواب این سوال ابتدا باید به مبحث شهید شناسی بپردازیم. بحث شهید شناسی آنقدر مهم است که پیغمبر گرامی اسلام هرگاه در کنار شهید مینشست شروع به گریه کردن میکرد روزی یکی از اصحاب پرسیدند شما فرمانده این رزمندگان هستید وقتی جلوی دشمن گریه میکنید خوب نیست.  پیامبر صلی الله فرمودند که گریه کردن برای  شهید خیلی خیلی ثواب دارد. 

سردار کاجی تصریح کرد: در 1400سال پیش اولین کسی که برای شهدا یادواره گرفت و به ما یاد داد که یاد و خاطر شهید را باید گرامی داشت. حضرت زهرا سلام الله علیها بود و این سیره بزرگ بانوی اسلام بود. حضرت زهرا سلام الله علیها در جنگ احد وقتی دید حال خانواده شهدا خوب نیست و همه غمگین هستند خانوادها را در منزل حمزه سید و شهدا جمع کرد و آنجا اواین بار برای شهدا یادواره گرفت. و این سنت در مدینه رسم شد. فلذا مقام معظم رهبری و همچنین شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی هم به یاد حضرت زهرا سلام الله وقتی به شهری سفر میکردند ابتدا به دیدار خانواده شهدا میرفتند. 

حاج حسین کاجی خاطره ای از سردار حسنی سعدی تعریف کردند و گفت که روزی در بیت الزهرا بودیم نزدیک نماز بود شهید حاج قاسم از ایشان سوال کردند که آیا ما به دیدار همه خانواده شهدا رفتیم در جواب گفتند که در نزدیک بیت الزهرا یک پسر و یک دختر با هم ازدواج کردند از قضا هر دو هم فرزند شهید هستند حاج قاسم فرمودند تا اذان چقدر مانده جواب هفت یا هشت دقیقه ناگهان شهید حاج قاسم با پای برهنه دوان دوان به دیدار این خانواده رفتند در را که باز کردند با تعجب گفتند که شما اینجا سردار فرمود ببخشید که اینطوری بدون هدیه آمدم. اینجا میتوان درک کرد با تمام وجود که تمام زندگی شهید حاج قاسم شهدا بودند. 

 

سردار حاج حسین کاجی در پایان خاطر نشان کرد: که شهید حاج قاسم سلیمانی عمر خود را در بین رزمندگان و شهدا سپری کرد ایشان قبل از اینکه شهید شود شهید بود  و اینگونه بود که حاج قاسم توانست در دلها جای بگیرد و قلبها را فتح نماید و همانگونه که لیاقت داشت و آرزو کرده بود از این دنیا رفت. ما باید مثل شهید حاج قاسم زندگی کنیم و او را الگوی تمامی کارهای خود قرار دهیم تا ان شاالله سعادتمند شویم. 

 

 

 

 

 

                                                         

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار