حضرت زهرا (س) انحراف جایگاه امامت از محل اصلی خود را ناشی از کوتاهی مردم و صحابه می داند
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت با اشاره به معیارهای حضرت زهرا (س) در انتخاب همسر، بیان کرد: آن حضرت در شرایطی با حضرت علی (ع) ازدواج کرد که ایشان به لحاظ مالی در تنگدستی به سر می بردند اما وجود حضرت علی (ع) مملو از تقوا، ايمان، حكمت، دانـش، شجاعت و ايثار و هزاران فضيلت دیگر بود.
وی با اشاره به این که در روایت است با کسانی رفت و آمد کنید که چهره آن ها شما را به ياد خدا بيندازد، ابراز کرد: حضرت زهرا (س) نه تنها در گفتار و رفتار چهره ملكوتی اش ديگران را به سمت خدا سـوق می داد بلكه حتی چادرش نيز موجب اسلام آوردن كافران مي شد.
حجت الاسلام محمدی سلیمانی تاکید کرد: اکنون نیز کسانی در جامعه ما زندگی می کنند گر چه معصوم نيستند اما آنچنان خدا را در تمام زواياي زندگـي خود حاضر و ناظر می دانند كه جلـوه خدايي و رنگ و بـوي الهي گرفته اند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت ادامه داد: چهره ملكوتی حضرت زهرا (س) مایه آرامش پدر بـود و حضرت محمد(ص) با نگاه به آن حضرت توانی مضاعف برای هدايت بندگان مي يافت.
وی اظهار کرد: دختران جامعه اسلامی بايد آرامش پدر واقعی خويش يعنی امام زمان(ع) را فراهـم كنند بنابراین باید رفتار، کردار و انتخابشان به گونه ای باشد که شايسته يک بانوی فرهیخته، ارزشمند، سعادتمند، عالم، با تقوا و سرافراز باشد.
حجت الاسلام محمدی سلیمانی مسئولیت پذیری را یکی از ویژگی های حضرت زهرا (س) برشمرد و عنوان کرد: آن حضرت نه تنها زمان حیات پیامبر اکرم (ص) بلکه چندي پس از رحلت ایشان نیز نسبت به تحولات اجتماعی، سياسی و فرهنگی جامعه اسلامی بی تفاوت نبوده و در هر فرصت مناسب به مسئوليت اجتماعی خود عمل کرد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت اضافه کرد: تا آنجا که به جاي عافيت طلبي و بهره مندي از جايگاه و احترام عمومي، پاي در ميدان جهاد و روشنگري نهاده بر در خانه مردم مي رفت تا آنها را از انحرافات پيش آمده بر حذر دارد.
وی با بیان این مطلب که حضرت زهرا (س) همسر و مادری شایسته بود،اظهار کرد: آن حضرت در دوران کوتاه زندگي مشترک خود با امام علي(ع) به تمام مسئوليت هاي خود نسبت به همسر، فرزندان و خانواده عمل کرد و نه تنها زمينه ساز تربيت و کمال فرزندان بلکه همسر گرانمايه خود نيز بود.
حجت الاسلام محمدی سلیمانی تاکید کرد: قناعت، صبر، استقامت، سخت کوشي، عطوفت، مهرباني، ايثار، بخشش، مسئوليت پذيری، وفاداری و غیره در جاي جاي زندگي حضرت زهرا (س) مشهود است.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت ولایتمداری و دفاع از حریم ولایت را از دیگر ویژگی های حضرت زهرا (س) برشمرد و افزود: گریه های سیاسی، دفاع عرضی و آبرویی، خطبه های فاطمی، دفاع جانی و وصیت ماندنی، از جمله اقدامات آن حضرت در دفاع از حریم ولایت است.
وی بیان کرد: حضرت زهرا (س) پس از رحلت پیامبر (ص) گاهی در خانه، گاهی کنار قبر رسول خدا (ص)، گاهی در قبرستان اُحد و گاهی در قبرستان بقیع گریه می کردند و این گریه ها تنه احساسی و محبت آمیز نبوده بلکه گریه های تلنگر آمیز و معرفت افزا بوده است تا مردم نسبت به حق غصب شده حضرت علی (ع) آگاه شوند.
حجت الاسلام محمدی سلیمانی با اشاره به دفاع عرضی و آبرویی حضرت زهرا (س) از ولایت، ابراز کرد: حضرت على (ع) به همراه فاطمه، حسن و حسين (ع) به همه ى اصحاب بدر مراجعه کرده و از آنان براى گرفتن خلافت خويش استمداد نمود اما جز عده اى اندک اعلان آمادگى نكردند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت خطبه های فاطمی را یکی دیگر از اقدامات حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت دانست و گفت: این خطبه ها شامل سخنرانی ها، خطبه فدکیه و خطبه ای که در منزل برای زنان مدینه ایراد کردند، است.
وی تاکید کرد: آن حضرت با یادآوری جریان سقیفه، ماهیت آن را نفاقی معرفی کرد که پایه ها و اساس آن در عصر رسالت پی ریزی شده و پس از شهادت رسول خدا (ص) پرده از چهره خود برداشته است.
حجت الاسلام محمدی سلیمانی اظهار کرد: صدیقه اطهر (س) با تصویر شخصیت بی نظیر امیرمؤمنان (ع) او را عنصر منحصر به فرد و شایسته امامت و رهبری در میان امت محمد (ص) می داند.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه جیرفت اضافه کرد: حضرت زهرا (س) انحراف جایگاه امامت از محل اصلی خود را ناشی از کوتاهی مردم و صحابه می داند و بازگشتِ آن به جایگاه مشخص شده توسط خدا و رسول را منوط به قیام مردم و عمل به وظایف دینی و الهی در جامعه اسلامی بیان می کند.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از دفاع های حضرت زهرا (س) در راه ولایت، دفاع با جان خویش و فرزند سقط شده اش بود که باعث شد بسیاری از انسان های آزاده تاریخ از حقیقت ولایت امیرالمومنین (ع) آگاه شده و به مکتب بر حق اهل بیت (ع) گرایش بیابند.
حجت الاسلام محمدی سلیمانی در خاتمه گفت: آن حضرت در آخرین دفاع خود از حریم ولایت علیه کودتاگران سقیفه، خطاب به امام علی (ع) وصیت کرد و فرمود؛ « همانا من تو را وصیت میکنم که غسل و کفن کردن مرا کسی غیر از تو انجام ندهد و وقتی وفات کردم مرا شب دفن کن و هیچ کس را خبر نکن و ابابکر و عمر را نیز مطّلع نساز، و تو را سوگند میدهم به حق رسول خدا (ص) که ابابکر و عمر بر جنازه من نماز نخوانند.