خبرهای داغ:

نشست سبک زندگی اسلامی در سرخه برگزار شد

به مناسبت میلاد دختر نبی اکرم (ص)، حضرت زهرا (س) نشست سبک زندگی با موضوع تحکیم بنیان خانواده در سیره حضرت زهرا (س) در مسجد امام حسن مجتبی (ع) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۳۱۰۱
|
۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر نشست سبک زندگی با موضوع تحکیم بنیان خانواده در سیره حضرت زهرا (س) با سخنرانی شهرزاد فردی طلبه سطح دو حوزه علمیه با همکاری هیئت ام البنین (س) و پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) سرخه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) در محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) برگزار شد.

فردی در جمع خواهران بسیجی ضمن تبریک فرا رسیدن روز میلاد حضرت زهرا (س)، روز مادر و هفته زن اظهار کرد: خاندان وحی بی گمان بهترین الگو و اسوه برای ما هستند در میان ائمه بهترین الگوها حضرت فاطمه (س) است. حضرت در مدت ۱۸ سال زندگی‌اش و با امکانات کم، آنچنان همسرداری و فرزند داری کرد که الگوی زنان و مردان شد.

 او افزود: نظام سرمایه داری غرب معتقد است برای فروپاشی جامعه باید از طریق جنگ نرم اقدام و برای ابتذال جامعه اسلامی باید زن خانواده به فساد کشیده شود و وقتی زن فاسد باشد نمی تواند فرزندانی را تربیت کند که حافظ و گسترش دهنده دین اسلام و سرباز امام زمان (عج) باشد.

طلبه سطح دو حوزه علمیه در ادامه اضافه کرد: برای اینکه زن مسلمان معیارها، مصداق‌ها و انتخاب‌های زندگی اش همچون حضرت زهرا (س) باشد، این روز را به عنوان روز زن نامیدند. اما برخی از زنان و دختران عصر امروز به جای الگو برداری از بانوی اول اسلام از زنان غرب الگو می‌گیرند. اگر ملاک های انتخاب همسر، روش همسرداری و فرزند‌داری دختران امروز ما برگرفته از سیره حضرت فاطمه (س) باشد این همه مشکل ایجاد نخواهد شد.

فردی خاطر نشان کرد: روزی یک زوج به پیامبر اکرم (ص) مراجعه کردند از پیامبر یک دستور برای زندگی خودشان خواستند پیامبر اکر م(ص) در جواب آنها فرمودند: «در زندگی برای هم مثل آینه باشید.» تفسیر این جمله پیامبر این است که آینه درست و نادرست را همانطور که هست نشان می دهد، افراط و تفریط نمی کند، آینه بی سر و صدا عیوب را نشان می‌دهد، زن و مرد باید برای یکدیگر آینه باشند عیوب یکدیگر را به هم نشان دهند عیوب رو آنقدر بزرگ جلوه ندهند بلکه در رفع عیوب یکدیگر بکوشند، همانطور که آینه همیشه در دسترس هست زن و شوهر باید هم برای یکدیگر و هم  برای فرزندانشان در دسترس باشند.

لازم به ذکر است در حاشیه این نشست جشن میلاد حضرت صدیقه کبری (س) همراه با اهدای هدیه به هم‌نامان آن حضرت و تقدیر از خادمان خانم مسجد امام حسن مجتبی (ع) نیز انجام شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها