خبرهای داغ:

مسابقات بین‌المللی قرآن ایران؛ زمینه‌ای برای اتحاد عمیق مسلمانان جهان

سرپرست هیئت داوران سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در بخش بانوان معتقد است: ایجاد اتحاد عمیق میان مسلمان ایران با سایر جهان اسلام به ویژه شیعه و سنی و جذب افراد علاقه‌مند به قرآن کریم از جمله ثمرات مسابقات است.
کد خبر: ۹۴۹۴۳۱۶
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۲

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-مائده ادیب‌زاده، سرپرست هیئت داوران سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوان  ضمن بیان این مطلب گفت: امسال شاهد برگزاری مرحله نهایی مسابقات طی سه روز از ۳۰ بهمن‌ماه تا دوم اسفندماه بودیم. مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات با حضور داوران در مشهدمقدس به صورت فایلی قضاوت شد. 

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات شرکت‌کنندگان از دو رشته حفظ کل و ترتیل پس از غربالگری گردهم آمده‌ بودند، ادامه داد: اختتامیه این دوره از مسابقات، فردا، سوم اسفندماه از ساعت ۱۹ با حضور ریاست محترم جمهوری برگزار خواهد شد‌.

ادیب‌زاده با اشاره به اینکه مسابقات فوق یکی از مهم‌ترین مسابقات جهان اسلام است به طوری که سال به سال شاهد پیشرفت آن هستیم، بیان کرد: اگر نگوییم مسابقات ایران بالاتر از سایر مسابقات جهان اسلام است، قطعاً پایین‌تر از آن‌ها نیست.

وی با اشاره به تأثیر مسابقات بین‌المللی قرآن، اظهار کرد: ایجاد اتحاد عمیق میان مسلمانان ایران با سایر جهان اسلام به ویژه میان شیعه و سنی و  جذب افراد علاقه‌مند به قرآن کریم از جمله تأثیر مؤثر مسابقات است.

سرپرست هیئت داوران سی‌ونهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوان با ابراز خرسندی از افزوده شدن رشته ترتیل به این دوره از مسابقات، گفت: قطعا رشته‌های حفظ و قرائت به دلیل دشواری، شرایط خاص و عدم توانمندی همه افراد، شاید موجب جذب حداکثری نباشد اما قرائت ترتیل این زمینه را برای تمامی علاقه‌مندان آسان‌تر فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم در ادوار آینده شاهد قرائت‌های بهتری باشیم، ادامه داد: البته تلاوت‌های مرتلان نیز امسال خوب بود اما امیدوارم در سال‌های آینده شاهد تلاوت‌های بهتری باشیم.

ادیب‌زاده اضافه کرد: در حاشیه مسابقات، متسابقان و داوران دعوت شده به مسابقات از مکان‌های فرهنگی، زیارتی و سیاحتی بازدید کردند.

یادآورمی‌شود، مرحله نهایی این مسابقات با حضور ۵۲ شرکت‌کننده از ایران و ۳۳ کشور دیگر در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود. مراحل مقدماتی این مسابقات طی ماه‌های گذشته با شرکت نمایندگانی از ۸۲ کشور به صورت مجازی برپا شده است.

همچنین رقابت‌های بخش بانوان این رویداد بزرگ قرآنی ایران اسلامی در حوزه مسابقات، طی روزهای یکشنبه، ۳۰ بهمن تا دوم اسفند هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ و بخش آقایان در همان روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در حضور اعضای هیئت داوران این دوره برپا شد. مراسم اختتامیه فردا در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

ارسال نظرات