جانشین سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی در گفت و گو با بسیج:

اعزام ۲۵ هزار نفر از استان خراسان رضوی به راهیان نور/استقبال جوانان، دانشجویان و دانش آموزان بیش از حدانتظار است +( فیلم)

جانشین فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اعلام اعزام ۲۵ هزار نفر زائر از این استان به سرزمین راهیان نور، تاکیدکرد: علیرغم همه مشکلات اقتصادی که مردم با آن دست به گریبانند، خصوصاً قشر جوان و نوجوان، دانش آموز و دانشجو بیش از حد انتظار برای اعزام به راهیان نور ثبت نام و اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۹۴۹۴۳۹۰
|
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرتیپ دوم پاسدار علی اکبر افراسیابی در گفت و گو با خبرنگار بسیج با تبریک اعیاد بزرگ شعبان، دفاع مقدس را برگ زرینی از افتخارات نظام برشمرد و اظهارکرد: برای ماندگاری این فرهنگ که به فرموده رهبرمعظم انقلاب، دفاع مقدس؛ گنجینه بی پایان است. برابر تدابیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همه مسئولان فرهنگی نظام باید نسل بعد از انقلاب و بعد از دفاع مقدس را با فرهنگِ ایثارگری، رشادت، ازخودگذشتگی، مردانگی، ایستادگی و مقاومت آشنا کنیم.

همگان به آشنایی و معرفت نسبت به شهدا نیاز دارند

وی با اشاره به اینکه اکثریت مردم ما نیاز به این آشنایی و معرفت نسبت به دفاع مقدس و سیره شهدا دارند، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی در این زمینه سالهاست که اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی از ماموریت های اصلی در دستور کار بوده که از سال ۹۸ ، ۹۹ تا ۱۴۰۰ که ملت عزیزمان گریبانگیر ویروس منحوس کرونا شدند، خیلی از امور دچار چالش و ایستایی قرار گرفت.

وی افزود: بعد از اینکه وضعیت به حالت عادی برگشت بنا به دستور سلسله مراتب در سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ دو مرتبه اعزام کاروان‌های راهیان نور با پذیرش محدود کلید خورد تا با توجه به نگرانی ها در خصوص واگیری این ویروس منحوس مشکلات کمتری برای عزیزان زائر در مناطق عملیاتی جنوب کشور ایجاد شود.

مشتاقان حضور، علیرغم مشکلات اقتصادی افزایش یافته اند

جانشین سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی با بیان اینکه مشتاقان حضور در این عرصه ها بیشتر شده است، تصریح کرد: علیرغم همه مشکلات اقتصادی که مردم عزیزمان با آن گریبان گیر هستند، خصوصاً قشر جوان و نوجوان، دانش آموز و دانشجو بیش از حد انتظار برای اعزام به راهیان نور و زیارت قدمگاه شهدای ایران اسلامی ثبت نام و اعلام آمادگی کردند.

سردار افراسیابی یکی از مشکلات اساسی این برنامه زیارتی، فرهنگی و معنوی را کمبود اعتبارات دانست و بیان کرد: باید در این خصوص هم کمک کنیم تا به یک انسجام فرهنگی برسیم چرا که راهیان نور ادامه دهنده نهضت عاشورا و بعثت پیامبر عظیم الشأن اسلام است، چنانکه این چراغ در کشور فروزان باشد، روز به روز مردم از این نور بهره می‌برند.

 خیلی از مشکلات جامعه با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس حل می شود

وی با تاکید براینکه مردم و مسئولان با بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس خواهند توانست خیلی از مشکلات در حوزه فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی را حل کنند، یادآورشد: چون در هشت دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی، کمک و همیاری به هم نوعان دیده می شود، بنابراین هرچه به افق فرهنگ غنی دفاع مقدس نگاه می کنیم همۀ ارزشها، دلسوزی و دستگیری از نیازمندان است و قطعاً هر چه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس هزینه کنیم، ماندگار و باعث مصون ماندن و بیمه شدن جوانان و نوجوانان در جنگ نرم و ترکیبی دشمن است.

وی با قدردانی از انسجام همه دستگاه متولی استان، نماینده معظم ولی فقیه، به خصوص نگاه انقلابی دولت سیزدهم به مقوله حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس و ادامه داد: الحمدالله شاهد مشارکت همۀ دستگاه‌های متولی با استفاده از توان و ظرفیت استاندار، فرمانداران، بخشداران، روسای دانشگاهها، مدیران آموزش و پرورش برای کمک به اعزام دانشجویان و دانش آموزان و خود مردم و خانواده ها هستیم که در این برنامه فرهنگی، معنوی و زیارتی از حضور فیزیکی و پشتیبانی شهرداری و مسئولان شورای شهر مشهد نیز برخورداریم.

وی با تاکید براینکه ترویج فرهنگ غنی هشت سال دفاع مقدس باعث رونق و پیشرفت در کشور می شود، گفت: باید در این مسیر همۀ افراد به خصوص نخبگان جامعه نقش آفرینان باشند چرا که به خاطر همین فرهنگ غنی است که یک وجب خاک پاک کشور عزیزمان در در طول جنگ تحمیلی به دست بیگانگان نیفتاد.

اعزام ۲۵ هزار نفر به کربلای ایران

جانشین سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی، بیان کرد: در سال جاری برابر سهمیه حدود ۲۵ هزار نفر به سرزمین نور اعزام می شوند که در سالهای گذشته تجربه اعزام ۶۵ تا ۸۵ هزار نفر را داریم و لذا پیش بینی می شود بیش از ۳۰ هزار زائر از ارستان خراسان رضوی به کربلای ایران اعزام می شوند و در این مرحله هم تاکید و اولویت مجموعه رده ها و معاونت های متولی در سپاه امام رضا(ع) با زیارت اولی ها است.

سردار افراسیابی با اشاره به مشکلاتی که در کشور در چند ماه اخیر پیش آمد و متاسفانه جوانان ما در دام دشمن افتادند، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم جوانان به دام دشمن نیفتند، تنها حضور در راهیان نور و انس و الفت با مشی و سیره شهداست که آنان را بیمه می کند، بنابراین جوانان و نوجوانان با حضور در راهیان نور خود را در برابر هجمه های دشمنان واکسینه می کنند.

خبرنگار: مهدی حسینی

ارسال نظرات
پر بیننده ها