خبرهای داغ:
همدان- امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امروز کشور ما در جنگ اقتصادی و ارزی است، گفت: یکی از مطالبات جدی مردم کنترل وضعیت ارز در کشور است که در این زمینه اگر قانونی لازم است مجلس باید به سرعت تصویب کند.
کد خبر: ۹۴۹۶۴۴۷
|
۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان ولی فقیه کشور با رییس جمهور اظهار داشت: در این دیدار آیت الله رییسی به انعقاد تفاهمنامه‌های اقتصادی با کشورهای منطقه اشاره کرده که در صورت اجرایی شدن به حل مشکلات کمک می‌کند.

وی رسیدگی به وضعیت معیشت مردم، کنترل تورم، حفظ ارزش پول ملی، کنترل قیمت ارز و برنامه‌ریزی برای حفظ هنجارهای اجتماعی و دینی را از مطالبات اصلی نمایندگان ولی فقیه در کشور از رییس جمهور برشمرد.

امام جمعه همدان مشکل اصلی مردم را تورم، معیشت و مسایل اقتصادی دانست و گفت: دولت برای رفع این مشکلات برنامه هایی را در دستور کار قرار داده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با گزارشات راه گشای رییس جمهور، ارتباطات خوبی که با کشورهای منطقه دارند، تفاهمنامه‌هایی که اتفاق افتاده و افزایش صادرات که ایجاد شده در آینده شرایط اقتصادی بهتری رقم بخورد.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه امروز کشور ما در جنگ اقتصادی و ارزی است، تصریح کرد: در این زمینه یکی از مطالبات جدی مردم کنترل وضعیت ارز در کشور است که در این زمینه اگر قانونی لازم است مجلس باید به سرعت تصویب کند.

وی با تاکید بر اینکه بعضی از نمایندگان مجلس به جای پرداختن به برخی مسائل حاشیه‌ای و بی‌اهمیت، شرایط را رصد کنند، افزود: در شرایط جنگ ارزی که دشمن راه انداخته است مجلس باید قانونی متناسب با فضای جنگ ارزی تصویب کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار داشت: مسئولان و دولت مردمی نباید اجازه دهند که مسائل و مشکلات اقتصادی و ارزی روح و روان مردم را آسیب بزند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید برای کاهش قیمت دلار برنامه ریزی کند، گفت: دولت در شرایط کنونی جنگ ارزی دشمن باید اتاق عملیات اقتصادی، روانی و رسانه ای تشکیل دهد که با پیگیری‌های جدی در کنترل قیمت‌ها تاثیرگذار است.

شعبانی موثقی با اشاره به جریانات اخیر و مسمومیت‌های که در مدارس اتفاق می‌افتد، افزود: باید فضای آرام تحصیل برای دختران فراهم شود و مسئولان باید نگرانی‌های خانواده‌ها را برطرف کنند.

وی گفت: مسئولان باید با جدیت و سرعت ریشه‌های این فتنه‌ها را شناسایی و برخورد کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن تلاش دارد که مدارس را به تعطیلی بکشاند، افزود: دشمن در مهر ماه برای تعطیلی دانشگاه ها و مراکز علمی برنامه ریزی کرد که فضای رشد علمی کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه مراکز علمی و مدارس ما با قوت و نشاط به رسالت خود در ارتقای سطح علمی جامعه عمل می کنند ابراز امیدواری کرد که مسئولان و نهادهای نظارتی در اسرع وقت عوامل مسمومیت ها را شناسایی کنند.

شعبانی موثقی اظهار داشت: متاسفانه برخی رسانه‌ها در داخل کشور با گمانه زنی‌ها و بزرگ نمایی‌ها و تبدیل کردن این موضوع به یک چالش اجتماعی بزرگ می‌خواهند امنیت روانی خانواده ها را برهم بزنند.

وی با قدردانی از مسئولان برای اجرای طرح ترافیکی افزود: اجرای طرح ترافیکی زوج و فرد در شهر همدان تاحدودی وضعیت ترافیک شهر را سامان بخشیده و با شکیبایی مردم ازین شرایط عبور می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با توصیه برادرانه به کسبه و بازاریان بر رعایت انصاف در ایام عید و خرید نوروزی گفت: بازاریان انصاف را رعایت کنند زیرا برکت اموال آنها در رعایت اخلاق اسلامی، انصاف و اخلاق با مردم در بازار است.

وی با انتقاد از اینکه چرا قیمت بعضی از کالاها مغازه به مغازه متفاوت است گفت: دولت و مسئولان نظارت ها را تشدید کردند.

شعبانی موثقی تاکید کرد: نگرانی از وضعیت کمبود کالا نداریم اما آنقدر امکانات نیست که تک تک مغازه ها برای گران‌فروشی رصد شود.

وی با تبریک روز جوان به مسئولان توصیه کرد که به جوانان متخصص و متعهد برای میدان دهید ادامه داد: ایجاد اشتغال حق طبیعی و اولیه جوان است که باید برای آنها انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه خواسته‌های حداقلی جوانان باید برآورده شود ابراز امیدواری کرد که مسئولان در مساله مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان بتوانند تسهیل و حمایت جدی کنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسمی به مناسبت نیمه شعبان در روز چهارشنبه آینده در میدان امام خمینی(ره) گفت: اجرای جشن‌های نیمه شعبان نشاط اجتماعی سالم را در جامعه توسعه می دهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات