امام‌جمعه ایلام:

تلاش دشمن برای التهاب آفرینی در بازار

نماینده ولی فقیه در استان و امام ‌جمعه ایلام گفت: تلاش دشمن برای ایجاد التهاب در بازار ارز متمرکز شده است تا بیشترین فشار را به مردم وارد کنند و این امر نشان دهنده جنگ ترکیبی دشمنان است.
کد خبر: ۹۴۹۶۵۶۷
|
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶


به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام ‌جمعه ایلام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: وضعیت کنونی بازار ارز و طلا در کشور روندی غیر طبیعی پیدا کرده است، در شرایطی که بازار تعطیل است و هیچ گونه خرید و فروشی وجود ندارد نوسانات قیمت رو به بالا بوده و این در حالی است‌که افزایش و کاهش قیمت بستگی به عرضه و تقاضا دارد.

وی افزود: کاملا مشخص است که جبهه جنگ‌ترکیبی که تلاش کردند مردم را به خیابان ها بکشانند و علیه نظام قرار دهند همان کسانی هستند که در پشت صحنه مدیریت افزایش قیمت را بر عهده دارند تا بیشترین فشار را به مردم وارد کنند و مردم را از نظام و انقلاب دور کنند.

امام‌جمعه ایلام تاکید کرد: در این شرایط نقش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بیشتر است که در این خصوص به طور جد وارد شوند تا عوامل پشت صحنه مشخص شوند.

حجت الاسلام کریمی تبار ادامه داد: هرچند برخی کارها به خود ما بر می گردد یا ضعف مدیریتی برخی بوده یا خیانت کسانی که درون نظام هستند اما دشمنان تلاش زیادی کردند که با جنگ اقتصادی مردم را نظام اسلامی دور کنند.

وی بیان کرد: وقتی رسما اعلام می شود هرکسی با کارت ملی می تواند ۵ هزار یورو دریافت کند این به چه معنا است، اگر همه جمعیت کشور این کار را انجام‌دهند مبلغی معادل ۴۰۰ میلیارد یورو نیاز است که کل اقتصاد کشور هم جوابگوی این مبلغ نیست، این خیانت آشکار را نمی توان تحمل کرد، باید این افراد معرفی و برخورد شود.

امام‌ جمعه ایلام تاکید کرد: آنچه در دولت سیزدهم متفاوت است این بوده که اراده بر خدمت به مردم دارد و دیدیم که در آن شرایط سخت که رییس جمهوری روی کار آمدند شرایط کرونا در کشور چگونه بود که اگر الان‌ با دیگر کشورها مقایسه شود قابل بیان نیست.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: رییس جمهوری قبلی ما برای فروش ۲۰۰ هزار بشکه نفت مشکلات زیادی داشتند و نتوانستند این کار را انجام دهند اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم، اعلام کردند که ما به اندازه ای که می خواهیم نفت صادر می کنیم .

وی گفت: در خصوص افزایش حقوق فرهنگیان و غیر فرهنگیان دیدیم که دولت سیزدهم با جسارت و تامین آن این کار ارزشمند را انجام داد و این کار بزرگی است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: راه اندازی کارخانه های راکد و تعطیل شده رونق صادرات و توجه به زیرساخت ها به رغم تحریم ها نشان دهنده اراده دولت انقلابی برای خدمت به مردم است که رهبری گرانقدر هم در این خصوص بیان کردند که به آینده امیدوارم.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک‌هفته منابع طبیعی، ابراز کرد: وضعیت زیست محیطی ما طوری است که نیاز به فضای سبز و درختکاری داریم و با توجه به وجود ریزگردها در استان ما توجه به این مقوله مهم ضرورت دارد.

وی همچنین با گرامیداشت نیمه شعبان سالروز میلاد امام زمان (عج) و روز سربازان گمنام، خاطرنشان کرد: ما باید به سربازان گمنامی که عزت برای کشور می‌آفرینند و هیچ وقت نام آنها آورده نمی‌شود افتخار کنیم چرا که امنیت و آسایش ما مدیون تلاش این عزیزان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار