خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد:

گرامیداشت نیمه شعبان با اجرای ۷۲ عنوان برنامه در خراسان جنوبی

حجت الاسلام مشرفی گفت: به منظور گرامیداشت ایام نیمه شعبان و سالروز میلاد امام عصر(عج) در خراسان جنوبی ۷۲ عنوان برنامه شاخص شامل دو هزار و ۵۰۰ ریز برنامه پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۴۹۷۱۳۶
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محسن مشرفی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز در نشست خبری جشن‌های نیمه شعبان اظهار کرد: امسال شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در بحث جشن‌های نیمه شعبان ورود جدی کرده است که در خراسان جنوبی نیز، جلسات مختلفی به ریاست نماینده، ولی فقیه در استان و با حضور دیگر نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز مرز‌های جغرافیایی با وجود رسانه‌های مختلف برداشته شده است و هر کس به میزان توان خود، باید پیام ظهور را به تشنگان منتقل کند، افزود: «ایران امیدوار» پیام محوری جشن‌های نیمه شعبان است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه جشن‌ها باید با رویکرد مردمی برگزار شود، ادامه داد: سنت پسندیده برات هم در روز‌های منتهی به نیمه شعبان برگزار می‌شود که توصیه می‌شود جهت گیری در سر قبور رفتگان و شهدا، به سمت توسل به ساحت معصومین علیهم السلام و نذر صلوات برای شادی روح اهل قبور و تعجیل در فرج باشد.

وی گفت: نذورات روز برات باید به سمتی هدایت شود که بیشترین خیر را برای رفتگان و همچنین جامعه از جمله ساخت پروژه‌های عام النفعه، ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام و رفع گرفتاری از افراد آبرومند داشته باشد.


حجت الاسلام مشرفی رسیدگی به ایتام و انجام قربانی را در این ایام مورد تاکید قرار داد و گفت: شب نیمه شعبان در سطح استان جشن‌های مختلفی برگزار می‌شود و در هر شهر، یک برنامه محوری برگزار می‌شود تا پیام انتظار به خوبی تبیین شود.

وی برگزاری جشن در فرهنگسرای بیرجند را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: ۷۲ عنوان برنامه با ۲۵۰۰ ریزبرنامه در این ایام پیش بینی شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نورافشانی در سطح معابر، برگزاری دعای ندبه در صبح روز عید، مراسم شادپیمایی منتظران ظهور ساعت ۹ صبح در روز نیمه شعبان از میدان ابوذر به سمت مسجد امام حسین علیه السلام را از دیگر این برنامه‌ها اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: برپایی کاروان‌های شادی، پویش هر خانه یک پرچم، پویش به عشق مهدی، پویش هر مسجد یک قربانی، طرح خودرو نویسی، برگزاری گرسی‌های آزاد اندیشی و اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان، برگزاری ۲۰ جشن در بوستان ها، برپایی موکب‌های صلواتی، اعزام گروه‌های جهادی به نقاط محروم استان، کاشت نهال، عطرافشانی گلزار شهدا و اعزام پیک امید مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان به نقاط استان از دیگر برنامه هاست.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها