خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خبر داد
همدان-معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان از برگزاری ۱۰۰ برنامه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۷۸۸۶
|
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ابوالفضل خلیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا بالغ بر ۱۰۰ برنامه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: این برنامه‌ها از ۲ اسفند ماه و همزمان با روز جانباز آغاز شده و در حال برگزاری هستند.

با بیان اینکه این برنامه‌ها با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی استان و به منظور ترویج فرهنگ ایثار وشهادت برگزار می‌شود، افزود: امسال پویشی نیز با عنوان دیدار با خانواده شهدا شکل گرفته است که علاوه بر دیدار مسئولین، ملت ایران اسلامی با خانواده‌های معظم شهدا دیدار می‌کنند و نماد آن در ۲۲ اسفند ماه است.

وی اظهار کرد: امسال توجه ویژه‌ای با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و صدا و سیما به برنامه‌های فرهنگی صورت گرفت و در بخش تئاتر خیابانی دو اثر با عنوان «پوتین‌ها» و «این زمان و آن زمان» به کارگردانی مهدی روزبهانی در سراسر استان برگزار شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه سرود «شهدای گمنام» نیز در دست تهیه است که ۲۲ اسفند ماه رونمایی و اجرا می‌شود، عنوان کرد: مستندی نیز در خصوص مادر شهید مفقودالاثر، شهید «پیری» با همکاری صدا و سیما در حال تهیه است.

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری دومین کنگره شهدای استان همدان در سال آینده، مجوز یک سریال و فیلم سینمایی نیز با مشارکت صدا و سیمای همدان اخذ و کار‌های مقدماتی آن انجام شده که به زدوی آغاز می‌شود و در عرصه تولید قرار خواهد گرفت که عنوان آن «آخرین روزمهر» و در رابطه با وقایع انقلاب و سال ۱۳۵۷ در شهر همدان و در قالب انیمیشن است.

خلیلی تصریح کرد: امسال در جشنواره فجر نیز بنیاد شهید استان در ۱۱ بخش کاندید بود که در سه بخش موفق به دریافت سیمرغ شد که یکی از آثاری که موفق شد با عنوان «اتاق گلی» بود که به سفارش بنیاد شهید استان تهیه شده بود.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۲۰۰ نخبه شاهد و ایثارگر داریم افزود: به مناسبت روز شهید از کتاب» کوچه پس کوچه‌های اکباتان» رونمایی می‌شود، همچنین کتابی نیز در رابطه با خانواده‌ها سه شهید و بالاتر در حال انجام است که به زودی منتشر می‌شود.

*تمام گلزار‌های شهدا در استان همدان ساماندهی شده است

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان نیز در ادامه از وجود ۷۴۷ گلزار مطهر شهید در استان همدان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۱ گلزار شهدا شهری و ۶۴۶ گلزار شهدا روستایی است.

منصور ابراهیمی با بیان اینکه ۵۵ گلزار شهید نیز متعلق به شهدای گمنام است، گفت: در حال حاضر ۷ هزار و ۴۲۲ مزار شهید در استان همدان داریم.

وی با بیان اینکه در بحث ساماندهی گلزار شهدا جزء بنیاد‌هایی هستیم که در سال‌های اولیه (سال ۱۳۸۴) ساماندهی گلزار شهدا را آغاز کردیم، گفت: در حال حاضر همه گلزار‌های شهدا در استان ساماندهی شده است.

معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی استان که موجب تخریب برخی از مزار‌های مطهر شهدا می‌شود، هر ساله نیز اعتبار خوبی در این خصوص برای مرمت و نگهداری آن‌ها تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات