حجت‌الاسلام مصباح:

انقلاب ما ثمره خون شهدا و پاکان است

همدان-امام جمعه شهرستان بهار گفت: انقلاب ما ثمره خون شهدا و پاکان است و نتیجه توکل به وعده الهی موفقیت را در پیش دارد.
کد خبر: ۹۵۰۲۶۳۰
|
۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام رضا مصباح در خطبه‌های این هفته نمازجمعه بهار با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی با اشاره به اینکه  ماه رمضان، فرصت باز شدن درهای رحمت الهی است، اظهار کرد: رمضان ماه رحمت، عزت و ارزش خدا برای بندگان است و باید قدر لحظه لحظه آن را بدانیم و لازمه به جا آوردن شکر نعمت رمضان، معرفت نسبت به آن است.

وی بیان کرد: ماه رمضان فرصتی برای تقویت اراده است و راه تقویت و محکم شدن اراده کمک گرفتن از ماه رمضان است و شب‌های قدر نیز ایام آشتی و ارتباط وتقویت اراده است، وظیفه ما اطاعت از خداست باید قدر لحظات را بدانیم و توفیق درک این شب‌ها را در خود به وجود آوریم، شاید این ماه رمضان آخرین ماه رمضان ما باشد.

امام جمعه شهرستان بهار عنوان کرد: امام علی (ع) در آخرین دقایق زندگی خود همه شیعیانان را به تقوا و دوری از غفلت وصیت می‌کند و نگرانی حضرت همین است دعوت به تقوا اساس کار ما است.

وی ادامه داد: دشمن تمام هجمه خود را بر شیعیانان تحمیل می‌کند و با تمام قوا با جنگ ترکیبی، به جنگ با مؤمنان آمده، باید مواظب محرمات و واجبات، دختران و پسران، جامعه بود که اساس اسلام وسنت و امانت لطمه نبیند؛ برادران و خواهران مراقب باشید غیرت و ارزش‌های ما آسیب نبیند تا سعادت مردم به خطر نیفتد، نباید فریب دنیای زودگذر را بخوریم، مراقب باشیم آخرت خود را ارزان نفروشیم، و زندگی زودگذر ما را فریب ندهد.

مصباح قرار گرفتن در راه خدا را اساس کار انسان‌ها بیان کرد و گفت: اگر هرج و مرج و فساد جامعه را بگیرد دیگر ایمن نیستیم و ایمان و اسلام، تشیع و انقلاب در  معرض خطر می افتد، باید وحدت و انسجام و دوری از هرگونه تفرقه را در نظر بگیریم و حواسمان را جمع کنیم شب‌های قدر شب های برگشتن و  ارزش پیدا کردن  است، دلی که دنبال دنیا رود دل جماد و دل سنگ است که دنبال شهوات و حیوانیت می‌رود، توبه ما باید از دل سنگ باشد تا وجود انسانی خود را پیدا کنیم.

وی افزود: شب قدر، شب قدر پیدا کردن است باید در شب‌های قدر صلاح و رستگاری خود را از خدا بخواهیم، خود را از غیر خدا، افکار و نیت قبیح  پاک کنیم تا خدا نظر رحمت بر ما بیاندازد.

امام جمعه بهار اظهار کرد: انقلاب ما ثمره خون شهدا و پاکان است و نتیجه توکل به وعده الهی موفقیت را در پیش دارد، حواسمان را جمع کنیم کشورهایی که مقابل امانت امام ایستادند همه در حال  مضمحل شدن هستند، نباید فریب آنها را بخوریم؛ و این پیروزی برای قدرت ایران است و فلسطین آرمان و عزت اسلام و شرف اسلام و مرز ما است اگر فلسطین در خطر باشد، هیمنه اسلام در خطر است و هفته آینده در راستای حمایت از مردم فلسطین، روز قدس را با حضور حداکثری و با مشت‌های گره کرده برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: انقلاب مدیون امام خمینی(ره) و ولایت است، امام  سلاله است، امامی که نتیجه حوزه است اگر ایمانی و عزتی است نشات گرفته از حوزه‌ها است نباید حوزه‌ها خلوت باشد فرزند طلبه در خانواده بالاترین تاج در خانواده است که یاد پدر و مادر را زنده نگه می‌دارد، از همه شما درخواست دارم فرزندان و نوه‌های خود را برای حضور در حوزه‌ها تشویق کنید تا علمدار حسین و افرادی چون آیت الله بهاری‌ها و ملا حسین قلی‌ها تربیت شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار