خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا:

شهید حجازی منشا خدمات زیادی برای نظام بوده اند/انسان باید در مسائل مادی و معنوی به محاسبه اعمال خود بپردازد

حجت الإسلام والمسلمین ایمانی گفت: همانطور که انسان برای مسائل دنیایی خود حساب و کتاب دارد باید در اعمال و رفتارهای روزانه خود هم محاسبه داشته باشد تا اعمال خیرش را تقویت کند و اعمال بدش را بتواند ترک کند.
کد خبر: ۹۵۰۵۵۷۸
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸

شهید حجازی منشا خدمات زیادی برای نطام بوده اند/انسان باید در مسائل مادی و معنوی به محاسبه اعمال خود بپردازد

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الإسلام والمسلمین عبدالعلی ایمانی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه نینوا در نشست بصیرتی اخلاقی کارکنان سپاه گرگان ضمن گرامی داشتن نام، یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام شهید سید محمد حجازی گفت: سردار حجازی یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند که از قبل انقلاب در مسیر امام و ولایت بوده اند و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی وارد سپاه شدند و خدمات فراوانی در زمان جنگ نیز داشته اند و بعد از جنگ هم مسئولیت های متعددی از جمله فرماندهی سازمان بسیج و سپس هم ماموریت ها و خدماتی در ستاد فرماندهی کل قوا داشته اند.

وی افزود: شهدای ما همیشه نامشان جاوید است و ماندگاری دارند و ماهم یکی از وظایفان هست که یادو نامشان را زنده نگه داریم و از جانبازان و آزادگان یاد کنیم و راه و رسم آن هارا یادآوری کنیم.

 ایمانی اظهار داشت: دنیا و ساز و کاری که در دنیا وجود دارد چه در مسائل مادی و چه در مسائل معنوی  بر اساس یک نظم دقیق و حساب و کتاب است.لذا انسان ها نیز باید هم در مسائل مادی خود و از آن مهم تر در مسائل معنوی و اخروی خود حساب و کتاب داشته باشند و به محاسبه بپردارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا تصریح کرد: قرآن کریم در آیه ۷ و ۸ سوره الرحمان در ارتباط با میزان و محاسبات میفرماید: آسمان با حساب و کتاب خلق شده تا از بی نظمی ها خارج نشود، خداوند اگر این میزان و نظم را در آسمان و زمین قرار نمیداد، این دنیا از نظم خارج میشد و قابل سکونت نبود.خداوند برای تمام موجودات و مخلوقات به خصوص انسان ها حساب و کتاب قرار داده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: در سوره بقره آیه ۲۸۴ میفرماید: ((وَإِنْ تُبْدُوا مَا فِي أَنْفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُمْ بِهِ اللَّهُ )) اگر آنچه در دل دارید آشکار و یا مخفی کنید همه را خدا در محاسبه شما خواهد آورد.

ایمانی بیان داشت: خداوند هرچه را که انسان در دل هم داشته باشد محاسبه میکند.لذا کسانی که باور های دینی را رعایت نمیکنند، بد حجابی میکنند، روزه خواری میکنند و کارهایی مخالف با دین خدا انجام میدهند قطعا برای آنها حساب و کتابی خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:پیامبر گرامی اسلام (ص) میفرماید: نفس خود را محاسبه کنید پیش از آنکه به حساب شما برسند. همانطور که انسان برای مسائل دنیایی خود حساب و کتاب دارد باید در اعمال و رفتارهای روزانه خود هم محاسبه داشته باشد تا اعمال خیرش را تقویت کند و اعمال بدش را بتواند ترک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار