مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان؛

اربعین کار اصلی جمعیت هلال احمر ایلام بود

کد خبر: ۹۵۱۰۲۱۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷


به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا علی محمدی مدیر عامل هلال احمر ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: برنامه های جمعیت هلال احمر در سال ۱۴٠۱ با مراسم اربعین کار اصلی راشروع کرد
وی در ادامه با اشاره به شرایط سخت اربعین گفت: اربعین ۴٠۱برنامه بسیار سنگینی بود که مردم بعد از عطش چند ساله پس از بیماری کرونا برای زیارت به سمت مرز مهران حرکت کرده بودند.

وی عنوان کرد: اربعین ۴٠۱ ما با یک بحرا ن مواحه شدیم که اکر اتفاق میفتاد فاجعه رخ میداد با وجود اینکه زیرساخت آماده نبود و این امکانات کم جوابگوی حضور این تعداد از زائرین نبود.
علی محمدی گفت: در آن برهه زمانی ما تنها چند تخت داشتیم که برای شرایط موجود جوابگو نبود در آن فاصله کم ۵۲ تخت با کولر راه اندازی شد که آن شبی که با حجم زیادی از گرما زدگی زائران مواجه شدیم.
وی گفت به لطف خدا وعنایت امام حسین ع توانستیم تعداد زیادی از زائرین گرمازده را در همان مرحله اول درمان کرده و در مسیر زیارت قرار دهیم.

مدیر عامل هلال احمر استان با اشاره به جانفشانی امدادگران گفت: امدادگران تا پای جان به زایرین خدمات رسانی میکردند و از هیچ خدماتی دریغ نمیکردند در گرمازدگی اگر در ابتدای کار به فرد رسیدگی نشود ادامه مراحل بسیار دشوار میشود که خدمات امداد گران اجازه ندادن که کسی به مرحله سختی برسد.

وی با توجه به شرایط فصل زمستان عنوان کرد: از دیگر خدمات امداگران ما در فصل سرما هم گرفتاران در سرما و حمله خرس به افراد باز امدادگران به خوبی افراد گرفتار نجات دادند و زنده برای ادامه مداوا به شهر رساندن.

وی گفت: از اقدامات که در دستور مار هست مرکز امداد ساختمان ۲۲بهمن مکان مناسبی برای خدمات رسانی به مردم هست که قراراست مرکز درمانی و داروخانه و دندانپزشکی در ساختمان تعبیه کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان گفت:این مرکز و بخصوص داروخانه مکان مناسبی برای خدمات رسانی به بیماران صعب العلاج باشد.
وی با اشاره به نبود اداره جمعیت هلال احمر بعضی از شهرستانها گفت: اداره شهرستان بدره راه اندازی شد وسایر شهرستانها نیز برای هفته دولت به بهره برداری میرسد.

ارسال نظرات