خبرهای داغ:
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه ایران به دنبال ارتقای امنیت بانوان است، گفت: زمان جهاد تبیین بین‌المللی فرا رسیده است.
کد خبر: ۹۵۱۶۷۵۴
|
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸

 

 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در دیدار با جمعی از بانوان فعال اجتماعی و اساتید حوزه و دانشگاه عراق، که همزمان با ایام دهه کرامت در این معاونت تشکیل شد، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در امر جهاد تبیین اظهار کرد: بین ایران و عراق مفاهیم و باورهای مشترک زیادی وجود دارد که می‌توان از فرصت طلایی اربعین، جهت تقویت این اشتراکات و تشکیل شبکه بسیار مستحکمی که بتواند به شکل عمیقی اتحادآفرینی کند، بهره‌مند شد.

وی افزود: مسائل بسیاری از جمله فقر، بازار و اشتغال بانوان وجود دارد اما مهم‌تر از همه تأمین و ارتقای امنیت بانوان است که باید در سطح دو کشور اجرایی شده و از تعرض به زنان جلوگیری شود که بحمدالله جمهوری اسلامی ایران این مسئله مهم را در حوزه زنان به جد پیگیری می‌کند و نمونه اخیر آن تصویب لایحه ارتقای امنیت بانوان در مجلس شورای اسلامی بود که می‌توان این موارد را در کشورهای دوست و همسایه نیز جهت احترام به مسئله امنیت بانوان دنبال کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه اکنون زمان جهاد تبیین بین‌المللی فرا رسیده است گفت: جهاد تبیین به خصوص برای ما بانوان جهت نشان دادن الگوی زن مسلمان و مقابله با تهدیدهای کشورهای غربی، امری ضروری است و تبیین و نشر اصول و عقاید با فنون جدید، زبان گویا و شیوا و اسلوب جذاب، لازمه اثرگذاری بر دنیای امروز است لذا باید به زبان جدید با جهان سخن گفت که این امر بسیار جدی و مهم است اما متأسفانه در این موضوع به جهت ضعف رسانه‌ای عقب هستیم که البته قابل جبران است.

خزعلی با تأکید بر حفظ کرامت زن در اسلام و توجهات ویژه رهبر معظم انقلاب در جلوگیری از وقوع هرگونه ظلم به زنان ایران و جهان بر مسئله وحدت نیز اشاره کرد و افزود: تقویت وحدت بین کشورهای اسلامی از دغدغه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود و دولت‌های اسلامی باید از کلام امام خمینی (ره) که اکنون در آستانه سالروز ارتحال آن بزرگ‌مرد تاریخ هستیم، درس بگیرند که صدر وصیت ایشان حفظ وحدت بود.

در ابتدای این نشست که جمعی از بانوان فعال اجتماعی و اساتید حوزه و دانشگاه عراق و حماسه‌آفرین در ایام اربعین حسینی حضور داشتند، از دغدغه‌های خود در خصوص برنامه‌های ایام اربعین حسینی، افزایش تعاملات بانوان ایران و عراق، برگزاری کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی بانوان، ارائه طرح‌های حمایتی تحصیلی از فرزندان شهدای عراقی سخن گفتند.

یکی از بانوان حوزوی حاضر در این نشست، ضمن ابراز خرسندی از نگاه کریمانه جمهوری اسلامی ایران به فرزندان شهدا، از دغدغه خود در خصوص عدم حمایت از فرزندان شهدای عراقی در حوزه‌های مختلف تحصیلی، آموزشی و… گفت و درخواست راهکار کرد.

بانوان فعال عراقی حاضر در این نشست در مورد حماسه جهانی پیاده‌روی اربعین نیز، با بیان اینکه مردم عراق تمام سال را برای برگزاری حماسه اربعین تلاش می‌کنند، بر لزوم تبیین گفتمان مشترک فرهنگی بین ایران و عراق و سرمایه‌گذاری بر توسعه مشترکات فرهنگی بین دو کشور دوست و همسایه تأکید کردند.

همچنین یکی از اساتید عراقی با ابراز خرسندی از جایگاه رفیع زنان در جمهوری اسلامی ایران درخواست کرد سلسله جلسات بانوان عراقی با ایران جهت توانمندسازی ترتیب داده شود و مقرر شد به طور فصلی، نشست‌های مجازی از سوی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در راستای دغدغه‌های مشترک مطروحه بین دو کشور تشکیل شود.

ارسال نظرات