تاکید بر تامین زیرساخت‌های مرز باشماق/فرمانده سپاه کردستان: امنیت زائرین اربعین از مرز باشماق را در بالاترین سطح فراهم می‌کنیم

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور عنوان کرد که براساس برآوردهای صورت گرفته امسال تعداد قابل توجهی زائر از مرز باشماق تردد خواهند کرد که همین امر تامین زیرساخت‌های مرز باشماق ضروری می‌سازد.
کد خبر: ۹۵۱۸۴۷۴
|
۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سید مجید میراحمدی در سومین جلسه ستاد اربعین کردستان در سنندج اظهار کرد: با توجه به آشنایی مردم با مرز باشماق در سال گذشته و رضایتمندی نسبی زائران و پیش بینی گرمای بیشتر هوا، به احتمال زیاد امسال جمعیت قابل توجهی زائر اربعین از مرز باشماق عبور خواهند کرد.
وی ایجاد زیرساخت‌ها برای تردد زائران اربعین را عملیاتی عظیم و بی نظیر دانست و افزود: این اقدامات باید قبل از آغاز سفر و راهپیمایی اربعین انجام شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بر ضرورت انجام پروژه‌های اولویت‌دار توسط دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد و ادامه داد: باید زیرساخت‌ها برای عبور ۳۰۰ هزار زائر از مرز باشماق ایجاد شود؛ چراکه در سال های بعد استقبال از این مرز بیشتر خواهد شد.

میراحمدی خواستار برگزاری جلسات ستاد استانی اربعین به صورت مستمر و پیگیری پیشرفت‌های اجرای زیرساخت‌ها توسط استاندار کردستان شد و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب و دولت به موضوع اربعین توجه ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه به اربعین و دستاوردهای فرهنگی آن بیش از گذشته نیاز داریم، یادآور شد: یکی از اقداماتی که در جهت ارتقای فرهنگ دینی مردم می‌تواند تحول ایجاد کند موضوع اربعین حسینی است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: اهل سنت و تشیع علاقه خاصی به مسئله دین، تقوا و زندگی مومنانه دارند؛ چرا که کسانی که در این مسیر قدم برمی‌دارند، دچار تحولات بزرگی می شوند.

میر احمدی اتحاد و همدلی اهل سنت و اهل تشیع و امتزاج اقوام و مذاهب را از برکات اربعین نام برد وگفت: همه مدیران در سطح استان و در دوره مسئولیت خود باید تلاش کنند تا یک اربعین به یاد ماندنی را رقم بزنند.

در این جلسه تمامی اقدامات انجام شده و نیازمندی های استان در تامین زیرساخت‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


امنیت زائرین اربعین از مرز باشماق را در بالاترین سطح فراهم می‌کنیم

در ادامه این جلسه سردار سیدصادق حسینی بعد از ظهر امرزوز در سومین جلسه ستاد اربعین کردستان که با حضور معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تامین امنیت زائرین اربعین از مهم‌ترین موضوعات تردد از مرز است و سال گذشته هیچ مشکل امنیتی در تردد زائران از مرز باشماق نداشتیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: امسال هم با بهره‌گیری از تجربه موفق سال گذشته، امنیت زائران را در بالاترین سطح ممکن تامین خواهیم کرد.

سردار حسینی افزود: با وجود اینکه سال گذشته با تاخیر، انتخاب مرز باشماق کردستان به عنوان مرز تردد زائران اربعین به استان اعلام شد، اما با وجود تمام محدودیت‌های زمانی و غیره عملکرد قابل قبولی در خدمات‌رسانی به زائران داشتیم.

وی اذعان کرد: امسال هم برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین امنیت زائران از مرز باشماق انجام شده و سپاه بیت‌المقدس در کنار انجام وظایف ذاتی در راستای تامین امنیت، اقداماتی هم در زمینه خدمات‌رسانی به زائرین در بخش حمل و نقل، اسکان و برپایی موکب و غیره انجام خواهد داد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اضافه کرد: اربعین حسینی یک کار ملی است که برکات آن به همه می‌رسد و امیدواریم این برکات ارزشمند شامل حال استان کردستان به ویژه در حوزه توسعه زیرساخت‌ها شود.

سردار حسینی تاکید کرد: کردستان در زمینه ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقلی نیازمند یک نگاه ویژه است و امیدواریم انتخاب مرز باشماق بعنوان مرز تردد زائران اربعین زمینه‌ساز رسیدن بهره‌برداری از راه‌آهن همدان سنندج و نیز خارج شدن فرودگاه سنندج از وضعیت فعلی شود.

وی همچنین اذعان کرد: پایانه مرزی باشماق هم به لحاظ زیرساختی مناسب نیست و برطرف شدن مشکلات آن در گروی توجه مسئولان کشوری است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان همچنین بر ضرورت رفع مشکلات جاده سنندج به مریوان به عنوان مسیر اصلی تردد زائرین اربعین به مرز باشماق تاکید کرد و گفت: ایجاد پست‌های اورژانس و پلیس و اتمام پل گاران در این مسیر سنندج باید قبل از آغاز سفرهای اربعین انجام شود.

وی در پایان بر افزایش گیت‌های ورودی و خروجی در پایانه مرزی باشماق تاکید کرد و گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته زائرینی که برای اربعین مرز باشماق را به عنوان مرز ورود و خروج انتخاب می‌کنند بیشتر از سال گذشته خواهد بود لذا نیاز به تمهیدات بیشتری داریم.


زیرساخت‌های کردستان برای تردد زائران اربعین ضعیف است

اسماعیل زارعی‌کوشا روز دوشنبه در سومین جلسه ستاد اربعین کردستان اظهار کرد: مرزهای خوزستان، ایلام و کرمانشاه ۱۵ سال است که مسیر تردد زائران اربعین است و مشکلی از لحاظ زیرساخت ندارند اما کردستان در این زمینه ضعیف است.

وی با بیان اینکه در بحث زیرساختی مشکلات جدی داریم، افزود: در بحث آنتن دهی مشکل داریم که این مهم باید به زودی برطرف شود.

استاندار کردستان مهمترین مشکل سال گذشته تردد زائران از مرز باشماق را بحث حمل و نقل عنوان کرد و یادآور شد: اگر امکان عرضه سوخت در آنسوی مرز فراهم شود، هزینه زائران نیز به شدت کاهش می یابد و زمینه تردد خودروهای شخصی نیز فراهم می شود.

زارعی کوشا با اشاره به تردد بیش از ۵۰ هزار زائر از مرز باشماق در اربعین سال گذشته، ادامه داد: به برکت اربعین و آشنایی مردم با منطقه، امسال تاکنون یک میلیون گردشگر از مریوان بازدید داشته اند که این رقم سال گذشته ۱۵۰ هزار نفر بود.

وی تاکید کرد: نباید منتظر اعتبارات طرح جامع توسعه باشماق بود بلکه باید برای این مهم از راه های دیگر به سرعت اقدام کرد.

استاندار کردستان گفت: یکی از مهمترین مظاهر وحدت شیعه و سنی، ارادتمندی آنان به اهل بیت است که با تردد زائران از مرز باشماق این انسجام بیشتر نیز خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات