مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه رودان :

عزاداریهای سنتی عامل ایجاد محبت در دل مردم

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه رودان گفت: عزاداری های سنتی عامل ایجاد محبت در دل مردم نسبت به اهل بیت علیهم السلام است.
کد خبر: ۹۵۲۹۰۱۴
|
۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه رودان در گفتگو باخبر نگار خبرگزاری بسیج هرمزگان گفت: یکی از اموری که باعث ایجاد عشق و محبت اهل بیت علیهم السلام می شود عزاداریهای سنتی ، نوحه خوانی ها ،سینه زنی ها و عرض ارادتهاست‌ .
وی افزود : عزاداریهای سنتی دارای غنای معنوی بالایی هستند که باید شاکله ی اینگونه عزاداریها حفظ شود متاسفانه در حال حاضر آسیبهایی مجالس عزاداری را تهدید می کند که اگر ساده از کنار آنها بگذریم ممکن است در گذر زمان آن هدفی که برای رسیدن به آن مجالس عزا بپا می شود تحقق نیابد .

عمرانی تاکید کرد: محتوای سبک ، آهنگهای خارج از عرف ، استفاده کردن از برخی آلات موسیقی که درشان مجالس اهل بیت علیهم السلام نیست و حتی در اولویت قرار ندادن ارزشها در مراسمات عزا آسیبهایی است که می تواند در طول گذر زمان مشکلاتی را برای مجالس عزاداری بوجود بیاورد و هیئت ها را از رسالت اصلی خویش باز دارد .
بنا بر این باید مسئولین هیئت های عزاداری با استفاده از نوع سنتی عزاداری که پراز معانی بلند و مدح اهل بیت علیهم السلام است بکوشند محبت آل الله را دردل مردم بیشتر کنند.

ارسال نظرات