رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: هم اکنون در رفت زائران ۷ هزار دستگاه اتوبوس وجود دارد که روزانه بلیط پیش فروش ۴ هزار صندلی صورت می گیرد.
کد خبر: ۹۵۳۶۱۰۲
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، روز یکشنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده تلاش مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این بود که اربعین هر سال بهتر از سال‌های قبل به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی کنیم.

وی افزود: امسال با تدابیر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی ۳ هزار میلیارد تومان از اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای مسیر‌های اربعینی و منتهی به پایانه‌های مرزی از جمله گره ترافیکی تونل ها، پل صلواتی و نقطه‌های کور ترافیکی اختصاص داده شد.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: تا یک هفته قبل از اربعین تمامی کار‌های عمرانی مسیر‌های منتهی به پایانه و مرز مهران پایان یابد، در این راستا زیرساخت‌های لازم در مسیر‌های منتهی به پایانه مرزی مهران در بحث سایبان ها، مه پاش و تونل‌های سرد و آبسردکن‌ها به خوبی اجرا شده است.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی در پایانه برکت مرز مهران، افزود: این پایانه نزدیک ۲ ماه است که به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تحویل داده شده که در این خصوص با تلاش‌های ستودنی اقدامات زیرساختی مناسبی از جمله سالن‌های انتظار، استراحت رانندگان، سرویس بهداشتی، مرکز پایش و مرکز استراحت رانندگان احداث شده و آسفالت محوطه پایانه نیز انجام شده است.

معاون وزیر بیان کرد: بعد از اربعین امسال طرح جامع پایانه برکت برای ایجاد ساخت‌های دائمی تهیه خواهیم کرد و امیدواریم که ساختمانی در شان زائران امام حسین ساخته شود.

امانی اظهار کرد: هم اکنون در رفت زائران ۷ هزار دستگاه اتوبوس عملیاتی وجود دارد که روزانه بلیط پیش فروش ۴ هزار صندلی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: برای برگشت زائران نیز تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های دیگر نزدیک به یک هزار دستگاه ناوگان عمومی را به این تعداد اتوبوس اضافه کنیم تا مشکلی در تردد و جابجایی زوار عزیز پیش نیاید.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: از زائران عزیز خواسته می‌شود برای برگشت، سفر خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند چرا که با توجه به ازدحام جمعیت در روز‌های آخر، مشکلی در جابجایی زوار ایجاد نشود.

وی در پایان گفت: اتوبوس‌های شهری برای انتقال زائران به اتوبوس‌های عراقی وجود دارد و تا کنون مشکل خاصی در رفت و آمد به وجود نیامده است.

 کانون اصلی تردد زائران به کربلا مرز بین الملی مهران است.

ارسال نظرات