خبرهای داغ:
نجفی عنوان کرد

مراکز مشاوره خانواده یکی از حوزه‌های محوری در کاهش طلاق

همدان- معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: مراکز مشاوره خانواده یکی از حوزه‌های محوری در کاهش طلاق در استان همدان هستند.
کد خبر: ۹۵۳۷۰۰۶
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
مراکز مشاوره خانواده یکی از حوزه‌های محوری در کاهش طلاق

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، عباس نجفی در آئین تحلیف مشاورین امور خانواده استان همدان و رونمایی از سامانه مسیر،  با بیان اینکه مرکز مشاوره حوزه خانواده یکی از حوزه‌های مهم و محوری در تثبیت بنیان خانواده است، اظهار کرد: سامانه مسیر به همت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، به منظور ساماندهی و مدیریت درخواست‌های مشاوره خانواده، با اولویت مشاوره پیش از طلاق طراحی و پیاده‌سازی شده و در افق بلند مدت مرکز به سمت ارائه خدماتی چون مشاوره پیش از ازدواج و مشاوره حین زندگی نیز حرکت خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: راه‌اندازی سامانه مسیر به این معنا نیست که کلا قطع ارتباط با سامانه تصمیم شود؛ قطعا از این ظرفیت استفاده خواهد شد و این یک مکمل است تا بتوانیم آن اهدافی که از راه‌اندازی مراکز بشود به نحو بهتری محقق شود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان با بیان اینکه استان همدان هفتمین استان در کشور در راه‌اندازی سامانه مسیر است که بستر مورد نیاز خدمات مشاورین خانواده را فراهم نموده است، عنوان کرد: این افتخاری برای استان همدان بوده و در حال حاضر برای ۵ مرکز، مجوز تاسیس مرکز صادر شده است و امیدواریم در آینده بتوانیم با قدرت، کل استان را پوشش دهیم.

وی ابراز کرد: یکی از محاسن این مراکز مشاوره استفاده از مشاور مذهبی و حقوقی است؛ در اینجا پیش‌بینی شده علاوه بر مشاوره‌های روانشناختی، مشاوره مذهبی حقوقی هم در موضوع پرونده‌ها داده شود که به اقتضای جنس پرونده‌ها است.

نجفی در ادامه اضافه کرد: باید مهارت‌های رفتاری اشخاص در زندگی مشترک را ارتقاء دهیم؛ فلسفه مراکز که یک بخش از آن مصالحه است؛ نحوه ارتباط گیری والدین با فرزندانشان است چرا که در بسیاری از پرونده‌ها فرزندان وجه‌المصالحه اختلافات والدین می‌شوند؛ اینجاست که مشاورین وارد می‌شوند که چگونه والدین از هم جدا شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم راه‌اندازی این مراکز منشأ خیر برای مردم استان و در سطح کشور باشد و مراجعین محترم استان از خدمات این مراکز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار