مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی از انتشار ۸۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس برای گروه‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۲۲۵۹
|
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، حسین سعیدی با بیان اهمیت انتشار آثار ادبی اعم از خاطره و داستان با موضوع دفاع مقدس در حفظ و گسترش دستاورد‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: حوزه دفاع مقدس سرشار از داستان‌ها و روایت‌های واقعی است که خواننده را مجذوب خود می‌کند. همواره این آثار در نمایشگاه‌های کتاب نیز جزو آثار پرفروش و پرمخاطب هستند باتوجه‌به تأکید مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه تولید آثار در حوزه دفاع مقدس طی سال‌های اخیر، آثار بسیاری در قالب‌های مختلف ادبی در این حوزه تولید و منتشر شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر انتشارات به نشر با اولویت قراردادن گفتمان انقلاب اسلامی درصدد است تا آثار فاخری در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تولید و منتشر کند، افزود: انتشارات به نشر نیز در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی و تولید آثار مناسب و فاخر در این زمینه در تمامی عرصه‌ها و موضوعات نهایت سعی و اهتمام را با همکاری و نویسندگان، دست‌اندرکاران و صاحبان قلم داشته است.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه به نشر تاکنون ۸۰ عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس منتشر کرده است، بیان کرد: این آثار برای رده‌های سنی کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در قالب‌های مختلف شعر، داستان و رمان منتشر شده که توانسته‌اند ذائقه‌ها و سنین مختلف بیشتری را در بر بگیرند. کتاب‌های «خانوم ماه»، «تا ابد با تو می‌مانم»، «کلاغ پر»، «روطه، جبهه‌ای به عرض ۱۰ متر»، «پیرمرد و حوری»، «سنگر علاف‌ها»، «پشت در بهشت» و مجموعه ۱۸ جلدی «شهدای دانشگاه علوم اسلامی رضوی» از جمله کتاب‌های منتشره ویژه بزرگسالان است.

سعیدی تصریح کرد: «آب و زنجیر»، «وقتی در آغوش کوه بودیم»، «مرد قورباغه‌ای»، «روشنای خاموش»، «پل جغاتو»، «آرزوی چهارم»، «بهمن ۶۵» نوشته فاطمه فروتن، فرخنده حق‌شنو، علی‌اکبر والایی، اکبر صحرایی، حسین قربان‌زاده، سندی مؤمنی از کتاب‌های منتشره به نشر در حوزه نوجوانان محسوب می‌شود.

۴۵ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس ویژه کودک

وی با اشاره به انتشار ۴۵ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس ویژه مخاطب کودک توضیح داد: تاکنون کتاب‌های «خانه‌ای روی شیشه»، «پرواز موج»، «پروانه‌های آبی»، «بچه‌های شهرما»، «قشنگ‌ترین هدیه دنیا»، «دست‌های سبز لاله» «جزیره آفتاب‌گردان» و مجموعه ۳۰ جلدی «لاله‌های نوجوان» برای کودکان منتشر شد‌ه‌اند.

مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی با اشاره به افتخارآفرینی ۱۲ اثر تولید شده به نشر با موضوع دفاع مقدس در جشنواره‌ها و محافل مختلف ادبی خاطرنشان کرد: کتاب‌های «تا ابد با تو می‌مانم»، «پل جغاتو»، «آرزوی چهارم»، «بهمن ۶۵»، «جزیره آفتاب‌گردان» و تعدادی از کتاب‌های مجموعه لاله‌های نوجوان از جمله «من لبخند شهادت مصطفی هستم»، «من مشق شب محمود هستم»، «من روز تولد امیر هستم»، «من خواب شیرین علیرضا هستم» و «من کلاه‌کاسکت مجید هستم» آثاری هستند که به ترتیب در دومین همایش کتاب سال بانوان، چهارمین جشنواره کتاب سال استان اردبیل و برگزیده بخش طراحی، گرافیک و تصویرگری دومین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت (سرخ نگاران)، نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در بخش نوجوان، جشنواره کتاب پاسداران اهل‌قلم، نهمین جشنواره ملی کتاب دفاع مقدس و چهارمین دوره انتخاب کتاب سال استان خراسان رضوی برگزیده یا شایسته تقدیر شده‌اند.

مدیرعامل انتشارات به نشر اذعان داشت: همچنین با همکاری مؤسسه رسانه‌های صوتی و تصویری آستان قدس رضوی، هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس ۱۱ عنوان کتاب صوتی در به نشر تولید شده است که کتاب‌های «پیرمرد و حوری» و «سنگر علاف‌ها»، به نویسندگی اکبر صحرایی از نویسندگان برجسته حوزه داستان دفاع مقدس و کتاب «تا ابد با تو می‌مانم» از مریم عرفانیان به ترتیب با گویندگی سینا خدادادی، مصطفی جلالی و سمانه هادی از جمله این آثار است. کتاب‌های «آب و زنجیر»، «وقتی در آغوش کوه بودیم»، «مرد قورباغه‌ای»، «روشنای خاموش»، «پل جغاتو»، «آرزوی چهارم» و «بهمن ۶۵» عناوین مجموعه هفت‌جلدی «روز‌های جنگ» را تشکیل می‌دهند که کتاب صوتی آن‌ها با گویندگی محمد جهان‌پا، محمد سخایی‌مهر، سارا رفوگران، مهناز آسوده، سید احمد هاشم آبادی و صادق سفید باغی از سوی انتشارات به نشر در مشهد، منتشر و روانه کتاب‌فروشی‌ها شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها