به مناسبت هفته پدافند غیر عامل:

زنگ هفته پدافند غیرعامل در مدارس بهاباد یزد نواخته شد

زنگ هفته پدافند غیر عامل به صورت نمادین در آموزشگاه شهدای کریم آباد بخش مرکزی این شهرستان نواخته شد.
کد خبر: ۹۵۵۰۹۶۴
|
۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، زنگ هفته پدافند غیر عامل با حضور فرماندار، معاون سیاسی امنیتی فرماندار، مدیر آموزش وپرورش، بخشدار بخش مرکزی و جمعی از مسئولان شهرستان بهاباد به صورت نمادین در آموزشگاه شهدای کریم آباد بخش مرکزی این شهرستان نواخته شد.
فرماندار بهاباد در مراسم نواختن زنگ پدافند غیر عامل درسخنانی ضمن تبریک هفته پدافند غیر عامل اظهارداشت: در راستای مقابله با تهدیدات دشمن و آمادگی کامل در برابر این مهم، تدوین برنامه ویژه و جامع در بخش نرم افزاری حوزه پدافند غیرعامل امری ضروری و حائز اهمیت است.
علیرضا تیموری خاطرنشان کرد: مسائل زیست محیطی، امنیت غذایی، سلامت افراد، حفاطت از زیرساخت‌ها و سایر موارد از جمله بخش‌هایی است که در حوزه پدافند غیرعامل مَد نظر قرار دارد.
وی بیان داشت:پدافند غیر عامل سیاست پیشگیرانه و تسهیل مدیریت بحران در سطح ملی است و شیوع ویروس کرونا نشان داده که کشورمان در مدیریت این ویروس نسبت به تجهیزات و امکانات در اختیار توفیق خوبی داشت.
فرمانداربهاباد اضافه کرد: با توجه به تهدید‌های دشمن بویژه در حوزه فرهنگی، دانش آموزان باید به میزانی از آمادگی برسند که در مقابل تهدید‌ها قابلیت دفاع داشته باشند.
وی گفت: آمادگی دانش‌آموزان در همه زمینه‌های دفاعی در امور امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ضروری است تا دانش‌آموزان خود را مصون و کشور را محفوظ نگه دارند.
درادمه مدیر آموزش وپرورش بهاباد هم ضمن گرامی داشت هفته پدافندد غیر عامل، با اشاره به اهداف نواختن زنگ پدافند غیرعامل در مدارس گفت: همه دانش‌آموزان با اهداف و برنامه‌های پدافند غیرعامل آشنایی ندارند که با این اقدام در مدارس وظایف این حوزه به دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور شناسانده می‌شود.
علیرضا قطب الدینی آموزش‌وپرورش را اساس فرهنگ‌سازی و ترویج مفاهیم پدافند غیرعامل در جامعه دانست و گفت: فرهنگ پدافند غیرعامل باید نهادینه شود لذا توجه جدی به مباحث مربوط به آن در راستای جلوگیری از خطرات و مشکلات پیش‌رو ضروری است.
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در مدارس نقش آگاهی دهنده دارد و لازم است مباحث مربوط به فرهنگ‌سازی برای تمام دانش‌آموزان و معلمان مورد توجه قرار گیرد، افزود: پدافند غیرعامل یک نهاد هشدار دهنده و فرا دستگاهی است. دستورات این حوزه برای سالم‌سازی محیط زندگی است و باید به سمت اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی همگانی حرکت کند.
درپایان مسئولین با نواختن زنگ پئافند غیر عامل هفته پدافند غیر عامل را گرامی داشتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار