معاون اجتماعی سپاه استان البرز:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به واسطه فاصله گرفتن از سبک زندگی ایرانی اسلامی رخ می‌دهد

سرهنگ پاسدار عنایتی گفت: برنامه ریزی جهت جوانی جمعیت، زیست عفیفانه و نهادینه کردن سبک زندگی ایرانی اسلامی سه الویت مهم معاونت اجتماعی سپاه استان البرز است.
کد خبر: ۹۵۶۰۳۵۰
|
۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

سرهنگ پاسدار اکبر عنایتی معاون اجتماعی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از البرز، اظهار داشت: متاسفانه جایگزینی سبک زندگی غربی با سبک زندگی سالم توام با عشق، اخلاق و معرفت ایرانی اسلامی از دلایل اصلی بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.
بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به واسطه فاصله گرفتن از سبک زندگی ایرانی اسلامی رخ می‌دهد
وی با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای و تهاجم فرهنگی رسانه‌های بیگانه از مهمترین دلایل استحاله فرهنگی و اجتماعی و تغییر در سبک زندگی برخی از مردم، است، افزود: دشمنان تلاش می‌کنند با ترویج ضد فرهنگ هایی، چون بی مسئولیتی، بی اخلاقی و ...؛ مسائلی، چون ازدواج‌های سفید و روابط خارج از ازدواج را جایگزین امر خداپسندانه ازدواج کنند و مواردی همانند نگهداری از حیوانات را جایگزین فرزندآوری کنند تا ضمن تغییر سبک زندگی سالم، اخلاق محور و عفیفانه ایرانی اسلامی، پویایی و جوانانی جمعیت ایران را ازبین ببرند و خلاقیت و بالندگی را از آن سلب کنند.

معاون اجتماعی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با تاکید بر برنامه‌های معاونت اجتماعی سپاه استان البرز در زمینه جوانی جمعیت، تصریح کرد: معاونت اجتماعی سپاه استان البرز در راستای «طرح ملی ایران جوان بمان»؛ برنامه گسترده‌ای را شامل برپایی مراکز مشاوره ازدواج، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی - بصیرتی جوانی جمعیت، مهارت‌های زندگی، ترویج ازدواج آسان و ... را در دستور اجرا دارد.

سرهنگ عنایتی با اشاره به راه اندازی ۵ مرکز مشاوره در سطح استان البرز افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف ما کاهش طلاق، افزایش ازدواج، افزایش فرزندآوری در سطح استان البرز است.

وی همچنین با تاکید بر فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر و با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی، تبیینی و بصیرتی در زمینه رعایت عفاف و حجاب و زیست عفیفانه، بیان کرد: طرح «سفیران مهر» با هدف تذکر لسانی و «طرح سفیران هدایت» و راه اندازی غرفه‌های «حس خوب» به منظور ترغیب و تشویق افراد به حجاب و عفاف از مهمترین طرح‌های معاونت اجتماعی سپاه استان البرز در راستای زیست عفیفانه هستند.

معاون اجتماعی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در ادامه با بیان اینکه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی یکی از مهمترین رویکرد‌ها در جهت سالم سازی اجتماعی است، تاکید کرد: معاونت اجتماعی سپاه استان البرز ضمن برپایی دوره‌های فرهنگی بصیرتی در زمینه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی از مشارکت گروه‌های مختلف مردمی، سمن‌ها و NGO‌ها در این زمینه و در جهت اصلاح سایر مسائل اجتماعی استقبال می‌کند.

سرهنگ پاسدار عنایتی همچنین از اجرای طرح کرامت محله در ۳۳منطقه در سطح استان البرز خبر داد و گفت: توجه به مسائل اجتماعی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه باشد و در این جهت مشارکت، هم اندیشی و همکاری مردم و ارگان‌های مختلف دولتی ضروری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار