ایثارگران و جانبازان اصلی‌ترین آمران به معروف و جهادگران در عرصه تبیین مقدسات نظام هستند

ایثارگران و جانبازان اصلی‌ترین آمران به معروف و جهادگران در عرصه تبیین مقدسات نظام هستند و با روایت حماسه‌آفرینی شهدا، گام مؤثری در جهاد تبیین بر می‌دارند.
کد خبر: ۹۵۶۰۶۶۵
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد، همایش شهدا و ایثارگران محیط‌زیست در اهواز برگزار شد و در این مراسم یک جلد کلام‌الله مجید مزین به قلم رهبر معظم انقلاب اسلامی با متنی بدین شرح؛ «بسم‌الله الرحمن الرحیم، به نشانه تکریم و احترام به شهدای عزیز محیط‌زیست، این کلام‌الله مجید به خانواده شهید هوشنگ نصیری اهدا می‌گردد. سید علی خامنه‌ای» به خانواده شهید نصیری به نمایندگی از شهدا و ایثارگران محیط‌زیست اهدا شد.

 به دنبال این اقدام زیبا و معنوی محیط‌بانان جانباز و ایثارگر خراسان رضوی در پیامک‌هایی جداگانه ارادت قلبی خود نسبت به این امر خداپسندانه را به شرح زیر اعلام کردند.

 محمدحسین شم آبادی جانباز و ایثارگر حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی در پیامی عنوان کرد: برگزاری مراسم همایش شهدا و ایثارگران محیط‌زیست در دیار عروج ارواح ملکوتی شهدای جنگ تحمیلی، بار معنوی مضاعف داشت. روایت شهدای غیور از زبان هم‌سنگران، زیارت شلمچه و بیمارستان صحرایی امام حسین (ع) به همراه زنده شدن یاد و خاطره شهید حسین صادقی وصف‌ناشدنی است. نام شهید و شهادت با سوزوگداز خانواده و همراهان شهید عجین بوده و تا ابد باقی است.

 وی افزود: انسان‌هایی آزاده و وارسته که به‌دوراز تمامی متعلقات و لذایذ دنیوی و صرفاً در راستای اعتقادات خویش از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و در نهایت جان شیرین خود را فدای آرمان‌های والای خود کردند.

 شم آبادی بیان کرد: به خود می‌بالم از اینکه در کشوری زندگی می‌کنم که رهبر فرزانه جهان اسلام با تحریر دست‌نوشته بر جلد قرآن کریم و تقدیم به خانواده "شهید محیط‌زیست" قدردان زحمات این قشر از جامعه و محیط‌بانان کشور هستند.

 وی در بخشی دیگر از پیام خود آورده است: اسطوره‌های صیانت از انفال و آیات الهی که در اوج عشق به طبیعت و محیط‌زیست با حداقل امکانات و تجهیزات خدمت کرده و چه‌بسا همانند شهید «حسین صادقی» به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند. محیط‌بان شهیدی که به‌خاطر گشت و کنترل شبانه‌روزی پناهگاه حیات‌وحش شیر احمد سبزوار گرمای تابستان فرصت خوردن سحری نداشته و طی درگیری با اشرار به دیار معبود شتافت.

 محمد عمارلو، جانباز و ایثارگر حفاظ محیط‌زیست خراسان رضوی و فرزند شهید سرافراز ۸ سال دفاع مقدس نیز عنوان کرد: پیام خاص مقام معظم رهبری به خانواده ایثارگران طبیعت بار دیگر دغدغه و توجه خاص مقام رهبری را به اثبات رساند.

 وی تصریح کرد: توجه ویژه به عرصه‌های مختلف محیط‌زیست در کشور ناشی از اهمیت مسائل محیط‌زیست کشور و مهم بودن توجه به وضعیت کارکنان محیط‌زیست خصوصاً شهدا و جانبازان محیط‌زیست کشور است. ارج‌نهادن به مقام شامخ ایثارگران محیط‌زیست توسط مقام معظم رهبری فصل جدیدی را در توجه به فعالیت‌های محیط‌زیست در کشور باز کرد.

 در پیامی دیگر ابوالقاسم نادر وردی، فرزند شهیده مکه مکرمه و کارمند حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفته است: اینجانب افتخار همراهی ایثارگر در سازمان حفاظت محیط‌زیست را پیدا کردم و توانستم به‌عنوان عضو کوچک این مجموعه به‌عنوان نماینده امور ایثارگران اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی در اولین همایش ملی بزرگداشت شهدای محیط‌زیست کشور شرکت کنم و شاهد تکریم خانواده شهید «هوشنگ نصیری» به نمایندگی تمامی خانواده‌های شهدای محیط‌زیست از سوی مقام معظم رهبری با اهدای یک جلد کلام‌الله مجید مزین به یادداشت و دست‌نوشته ایشان باشم .

 وی مطرح کرد: موضوع شهید، شهادت و جانباز در هر محفل و مجلسی که بیان شود به‌خودی‌خود روح انسان را صیقل داده و ادامه راه را برای هر انسانی روشن می‌نماید، چه برسد فضای این‌چنینی مزین شود به توجهات بی‌دریغ رهبر فرزانه انقلاب به شهدای خاص محیط‌زیست و چه انگیزشی بالاتر از این برای بنده در این حوزه می‌تواند باشد که خود عمل حفاظت از محیط‌زیست عملی باارزش، هم در فرهنگ اجتماعی و هم در سیره دینی است و این حرکت آمیخته با شهادت و جانبازی باشد و نهایتاً اینکه رهبر انقلاب اسلامی به این موضوع توجه ویژه داشته باشند .

 نادروردی تأکید کرد: من به نوبه خود به خودم و به کار و مسئولیتم در این سازمان و در اجتماع افتخار می‌کنم و می‌بالم که سرانجام این حرکت مقدس می‌تواند به شهادت ختم شود .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار