سید صولت مرتضوی در سفر یک روزه خود به طالقان با حضور در مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد، با معلولین و جامعه هدف بهزیستی دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۹۵۶۱۹۶۶
|
۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، سید صولت مرتضوی در سفر یک روزه خود به طالقان با حضور در مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد، با معلولین و جامعه هدف بهزیستی دیدار و گفتگو کرد.

گفتنی است، ساخت مجتمع آموزشی و نیکوکاری رعد اوایل دهه ۶۰ به منظور ارائه خدمات به توان‌یابان و معلولین و جامعه هدف بهزیستی با همت و همدلی انسان‌های نیکوکار آغاز شد و هم اکنون دارای یک مرکز آموزش علمی کاربردی، سالن همایش، مرکز توانبخشی، سالن غذاخوری و کلاس‌ها و کار گاه‌های آموزشی است که با هدف آموزش‌های رایگانِ فنی و حرفه‌ای به توانیابان به کار خود ادامه می‌دهد.

سختی‌های امکان ادامه تحصیل معلولان جسمی و حرکتی در مراکز دانشگاهی باعث شده است تا این مجتمع نیکوکاری نخستین مرکز دانشگاهی ویژه توان‌یابان کشور را در سال ۱۳۹۰ تأسیس کند و علاوه بر آموزش فنی حرفه‌ای خدمات توانبخشی فیزیوتراپی، کاردرمانی، مددکاری و مشاوره، کاریابی و اشتغال حمایتی نیز ارائه شود.

همزمان سازی فرآیند‌های آموزش و کارورزی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و کوتاه مدت منجر به اشتغال از سویی و ایجاد انگیزه و خودباوری و استقلال مالی و حضور اجتماعی معلولین و مشارکت و مسئولیت پذیری از اهداف و ارزش‌های مجتمع رعد است.

کارآموزان رعد می‌توانند به صورت رایگان از تمامی خدمات و تسهیلات رعد استفاده کنند و بهزیستی استان البرز با تخصیص یارانه مراکز دولتی، حمایت‌های مستمر خود را از این مرکز ادامه می‌دهد و بخشی از هزینه‌های این مجتمع نیز از محل کمک‌های نیکوکاران تامین می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها