خبرهای داغ:
سرهنگ فکری خبر داد

اجرای طرح زمستانی پلیس راه همدان با ۸۰ تیم خودرویی تا ۲۰ اسفند ماه

همدان-رئیس پلیس راه استان همدان از اجرای طرح زمستانی پلیس راه همدان با ۸۰ تیم خودرویی و ۱۶۰ نیروی انسانی به مدت سه ماه تا ۲۰ اسفند ماه در استان در راستای تامین امنیت راه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۲۹۴۶
|
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی فکری امروز در مراسم افتتاحیه رزمایش طرح زمستانی پلیس راه استان همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه اجرای این طرح با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف شده این طرح مزین به نام این بانوی بزرگ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از امروز به مدت سه ماه تا ۲۰ اسفند ماه در استان اجرا می‌شود، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با ۲۵۰ نیرو، ۲۵ تیم موتور سوار و ۵۷ خودرو مجری اجرای طرح زمستانی پلیس راه است.

رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به اینکه تیم‌های پلیس راه در طرح زمستانی با ۱۰۲ دستگاه دوربین پلاک خوان و ۲۷ دستگاه دوربین نظارتی مسیر‌ها را رصد می‌کنند، تصریح کرد: پلیس راه همدان در طول اجرای طرح زمستانی با ۸۰ تیم خودرویی و ۱۶۰ نیروی انسانی در سه شیفت کاری و به صورت شبانه‌روزی در مسیر‌های شریانی و برف‌گیر استقرار خواهد یافت تا تامین امنیت راه‌ها را برقرار کند.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه‌های خدمت‌رسان در اجرای این طرح بیان کرد: نیرو‌های راهدار اداره کل راهداری با ۵۶۳ نیرو، ۳۶۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین در ۳۵ پایگاه مستقر شده و ۷۵ هزار تن شن و نمک برای استفاده در طرح زمستانی ذخیره کردند

فکری با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر با ۱۷ پایگاه ثابت، سه پایگاه موقت جاده‌ای، یک پایگاه هوایی و در نهایت با به کارگیری ۱۳۳ نیروی مجرب و ۸۲ دستگاه خودرو در اجرای این طرح فعالیت دارند، ادامه داد: اورژانس پیش بیمارستانی همدان نیز با ۷۲ پایگاه و  ۵۲۴ نیرو و با به کارگیری یک پایگاه اورژانس هوایی، دو اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه موتورلانس در این طرح خدمت‌رسانی خواهد کرد.

وی در بیان اهمیت اجرای این طرح و تاثیر آن در کاهش تصادفات و تعداد جانباختگان عنوان کرد: هدر رفت بین ۹ تا ۱۱ درصد بودجه کشور که هر ساله صرف تصادفات می‌شود ۷ تا ۹ میلیارد تومان هزینه مادی و معنوی است که در تصادفات به خانواده‌ها تحمیل می‌شود.

رئیس پلیس راه استان همدان با تاکید بر اینکه در کشور ما تصادفات به عنوان یکی از چالش‌های بزرگ محسوب می‌شود، افزود: بعد از بیمار‌های قلبی و عروقی و سرطان، تصادفات رتبه سوم را در میزان جانباختگان به خود اختصاص داده و نکته نگران کننده این است که  ۸۰ درصد جانباختگان ناشی از بیمار‌های قلبی و عروقی بالای ۵۰ سال  سن دارند، اما در تصادفات بیش از ۷۰ درصد جانباختگان زیر ۵۰ سال سن دارند و نیروی کارآمد، متخصص، فعال، پویا و سرمایه‌های جامعه است که به راحتی از دست می‌رود.

وی با اشاره به ۲۰ هزار کشته ترافیکی و ۳۵۶ هزار نفر مصدوم، معلول و قطع عضو در سال گذشته در کشور مطرح کرد: این موضوع تراژدی غمناکی است که در بخش خاکستری جامعه گم شده است.

فکری پرداختن به بحث ایمنی سلامت و کاهش جانبختگان این موضوع را امری ضروری و بسیار پر اهمیت دانست و افزود: استان همدان با داشتن ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه در مسیر استان‌های غربی، جنوبی و مرکزی کشور، از شرایط خاصی برخوردار است  و وجود گردنه‌های متعدد و برفگیر از جمله اسدآباد، آوج و همه کسی نشان از حساسیت فعالیت در راه‌های همدان دارد که اجرای طرح زمستانی پلیس راه می‌تواند در کاهش تصادفات و جانباختگان بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست سال جاری ۱۸۵ میلیون تردد از مسیر‌های این استان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد:  نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ میلیون تردد در استان افزایش داشته است.

رئیس پلیس راه استان همدان با تاکید بر اینکه در استان در نیروی انتظامی شاهد تحول و پیشرفت در بخش‌های مختلف به خصوص توجه به موضوع ایمنی، سلامت، تقویت و کاهش جان باختگان جاده‌ای و کاهش مصدومین هستیم، یادآور شد: خوشبختانه در ارزیابی عملکردی صورت گرفته توسط فراجا در هشت ماهه سال جاری استان همدان رتبه نخست را در کشور کسب کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار