خبرهای داغ:

پروژه مرقد «علی بن مهزیار» اهوازی کی به پایان می رسد؟

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهواز گفت: پروژه مناره‌های مرقد علی بن مهزیار با سرعت و نظارت عالی در دست انجام است و امیدواریم پس از ۷سال، ابتدای سال ۱۴۰۳ به پایان برسد.
کد خبر: ۹۵۷۰۱۰۴
|
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶

فایز فائزی گفت: مرقد علی بن مهزیار اهوازی یکی از اماکن شاخص و معتبر دینی خوزستان است که سالیانه هزاران زائر را از کل کشور و کشور‌های همسایه پذیرا است.

وی افزود: پروژه عمرانی و فرهنگی مرقد مطهر علی بن مهزیار اهوازی در شش ماه گذشته در چند جبهه با سرعت و سلامت و نظارت عالی شروع کردیم که امیدواریم در سال ۱۴۰۳ با کمک مسئولین استانی قسمت‌های مهم کاری این پروژه به بهره‌برداری برسد.

رئیس اداره اوقاف اهواز گفت: چشم‌انداز ما برای این بقعه متبرکه این است که به قلب و قطب فرهنگی خوزستان تبدیل شود و برای همین ۳۲ کارگروه فرهنگی و دینی از خدام افتخاری راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته هفتگی برنامه‌های دینی و سخنرانی دینی برای مجموعه و زائرین در نظر گرفته شده و برای اولین بار گروه‌های دینی و مداحی مطرح استانی در مناسبت‌های مختلفی با حضور جمع کثیر مردم برنامه دینی در حرم دارند.

این مقام مسئول افزود: در بخش عمرانی توانستیم آینه‌کاری داخل گنبد را به اتمام برسانیم و کاشی‌کاری مناره‌ها هم شروع شده است. تا پایان اسفندماه امسال پس از چند سال مناره‌ها کاشی کاری می‌شوند که جلوه دینی به مجموعه خواهند بخشید.

حضرت علی این مهزیار اهوازی (ع) وکیل و نماینده سه امام بزرگوار امام جواد (ع)، امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) در استان خوزستان بوده و نقش مهمی در ترویج مکتب اهل بیت (ع) در این منطقه داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار