خبرهای داغ:

قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب

قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب
دبیر پویش «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» گفت: ایران سرزمینی پر از دلیران و قصه‌های شجاعانه است. ما نیازی به ساختن قهرمان نداریم؛ ما نیازمند بازگوکردن قصه‌های قهرمانان هستیم.
کد خبر: ۹۵۷۳۰۵۹
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، ایران سرزمین پر قهرمانی است. قهرمانانی که برخی از آنان به واسطه قصه‌ها و نقل‌ها برای ما شناخته شده‌تر و برخی از آنان نیز گمنام مانده‌اند. با توجه به اهمیت شناسایی این قهرمانان به کودکان ایرانی، حوزه هنری کودکان و نوجوانان اقدام به اجرای برنامه‌های قصه‌گویی و نمایشی برای کودکان و نوجوانان ایران زمین تحت عنوان قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب کرده است. اقدامی خلاقانه که علاوه بر شناسایی اسطوره‌های ایرانی با نقل‌ها و نمایش‌هایی از داستان‌های مذهبی، سعی در هویت بخشی به کودکان و نوجوانان داشته است.

 

بخش ابتدایی این برنامه در ۸ استان تهران، یزد، خوزستان، کردستان، قزوین، خراسان شمالی، مرکزی و اصفهان در مدارس در حال اجراست و اجرای آن در بهمن و اسفندماه ادامه دارد. به علاوه پویشی نیز در حاشیه این برنامه پیش می‌رود تا کودکان بتوانند با هشتگ #من_هم_یک_قهرمانم الگو‌های رفتاری و اخلاقی ایرانی و اسلامی کشف و درک کنند.

 

فاطمه داودی دبیر طرح قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب درباره این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: قصه‌ها و داستان‌ها از دیرباز، بخش بسیار مهمی از فرهنگ و تمدن بشری بوده‌اند. از داستان‌های مذهبی و اسطوره‌ای گرفته تا داستان‌های خیالی و واقعی، هیچ یک از این قاعده مستثنی نیستند. قصه‌ها هویت سازند و ابزار انتقال شفاهی و نسل‌به‌نسل هویت جمعی یک ملت هستند.

 

وی ادامه داد: قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب داستان قهرمانان ایرانی و دینی را در قالب نمایش، قصه‌گویی، نقالی و نمایش تک نفره برای بچه‌ها تعریف می‌کند. در این برنامه سعی داریم بچه‌ها را هم با تاریخ کشورمان آشنا کنیم و هم قهرمانان بومی را به آن‌ها معرفی کنیم.

 

داودی درباره نقش رسانه در قهرمان سازی برای کودکان و نوجوانان توضیح داد: زندگی ما پر از قهرمانان بی‌اصالتی شده که ارزش الگو شدن و عشق‌ورزی را ندارند. اما اصحاب رسانه غرب و شرق با رندی از هیچ، قهرمان‌سازی کرده به آنان اصالت می‌دهند و آن‌ها را تبدیل به معشوقانی جهانی می‌کنند و از این تجارت سود کلانی می‌برند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها