بیش از ۶ هزار کلاس استان اردبیل به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اعلام کرد: تاکنون ۶ هزار و ۲۳۶ کلاس درس استان اردبیل در اجرای یک طرح ملی به سامانه‌های گرمایشی استاندارد و ایمن مجهز شده است.
کد خبر: ۹۵۷۵۷۰۲
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶

بیش از ۶ هزار کلاس استان اردبیل به سامانه گرمایشی استاندارد مجهز شد

بهزاد محمدی خلفلو روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار بسیج گفت: اجرای طرح ملی استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی مدارس که از سال ۱۳۹۲ در استان اردبیل شروع شده، وضعیت ایمنی مدارس را به شکل معناداری ارتقا داده است.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح، سال گذشته با اختصاص ۲۲۷ میلیارد ریال اعتبار، ۳۷۳ کلاس درس در قالب ۱۱۳ مدرسه مجهز به سامانه‌های استاندارد و ایمن شد و امسال نیز با اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار، ۳۳۰ کلاس درس در ۵۶ مدرسه به سامانه گرمایشی استاندارد و ایمن مجهز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اضافه کرد: اقلیم این استان شرایط یکسانی ندارد به طوری که مناطق شمالی استان دارای اقلیم گرم و مرکز و جنوب نیز دارای اقلیم سرد است و به همین علت برخی مدارس در شمال استان نیازمند تامین سامانه سرمایشی مناسب است که در روند اجرای پروژه‌های جدید در این مناطق، این مساله مد نظر قرار می گیرد.

وی تجهیز هنرستان‌های فن و حرفه‌ای را از جمله اقدامات مهم اداره کل نوسازی استان اردبیل ذکر کرد و افزود: در این زمینه با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار، تجهیزات هنرستانی لازم خریداری شده و در اختیار هنرستان‌های استان قرار گرفته است.

محمدی با اشاره به مشارکت جدی خیرین در امر مدرسه‌سازی در استان اردبیل بیان کرد: هم اینک ۷۳ واحد آموزشی جدید در نقاط مختلف این استان با مشارکت و اقدام خیرخواهانه خیرین مدرسه ساز در حال احداث است.

وی در ادامه، سرانه فضای آموزشی استان اردبیل را کمتر از میانگین کشوری و حدود چهار متر مربع اعلام و اضافه کرد: این استان برای رسیدن به میانگین سرانه ۵.۴ متر مربعی سرانه فضای آموزشی کشور، نیازمند احداث حداقل ۲ هزار کلاس درس جدید است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل وضعیت فضاهای آموزشی در شهرهای بزرگ این استان از جمله اردبیل و پارس آباد را بحرانی خواند و گفت: به زودی عملیات احداث این کلاس‌ها با جذب اعتبارات ملی و اقدام خیرین و نیز اعتبارات استانی آغاز می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید پناهی و برچیدن مدار کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در سطح استان اردبیل اظهار کرد: در اجرای این طرح، تاکنون ۳۲ مدرسه کانکسی یک یا دو کلاسه جمع آوری شده است.

به گزارش بسیج، در سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲، حدود ۲۶۵ هزار دانش آموز در سه هزار و ۴۰۰ مدرسه و ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در ۱۹ منطقه آموزشی سطح استان اردبیل و با هدایت ۱۹ هزار نفر معلم و مربی آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظرات