جشنواره تئاتر مرزداران از سال آینده در سطح ملی برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد گفت: جشنواره تئاتر مرزداران می‌تواند به عنوان یک برند در تئاتر کشور باشد و این جشنواره از سال آینده به صورت ملی در شهرستان مرزی بیله‌سوار برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۷۹۱۶۸
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶

جشنواره تئاتر مرزداران از سال آینده در سطح ملی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کاظم نظری امروز در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر مرزداران با گرامی‌داشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امنیت و آرامش امروز مردم ایران را مدیون شهدا هستیم و این شهدا حق بزرگی بر گردن همه دارند؛ برگزاری جشنواره تئاتر مرزداران گامی مثبت و مهم در تکریم شهدا و مرزداران است.

وی با اعلام اینکه جشنواره تئاتر مرزداران رویدادی خاص در کشور است که تاکنون در هیچ نقطه‌ای از کشور اجرا نشده است و منحصر به شهرستان مرزی بیله‌سوار است، افزود: این جشنواره در راستای تجلیل از مرزداران و مرزنشینان و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و به عنوان یک رویداد خاص باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد با بیان اینکه وحدت و همبستگی مردم، مسؤولان و هنرمندان استانی و شهرستانی برای برگزاری این جشنواره قابل تقدیر است، با ادای احترام به مرزداران شهرستان بیله‌سوار که در سوم شهریور ماه ۱۴۰۲ در برابر تهاجم ارتش روس، جان فشانی کرده و به درجه شهادت رسیده‌‌اند، گفت: جشنواره تئاتر مرزداران می‌تواند به عنوان یک برند در تئاتر کشور باشد و از سال آینده به صورت ملی در این شهرستان مرزی برگزار می‌شود.

نظری با قدردانی از اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تلاش‌های مسؤولان و هنرمندان شهرستان بیله‌سوار، اظهار امیدواری کرد که با فراهم سازی زیر ساخت‌ها و با همراهی‌های مسؤولان و مردم شهرستان، این رویداد تئاتری با حضور گروه‌های نمایشی از سراسر کشور در بیله سوار برگزار شود.

 

تأثیرگذاری جشنواره تئاتر مرزداران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل هم در این مراسم، بزرگداشت حماسه سوم شهریورماه ۱۳۲۰ را از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و با بیان اینکه این حماسه نقطه عطفی در تاریخ بیله سوار است، گفت: مرز و مرزنشینی از اهمیت خاصی برخوردار است و ما می‌خواهیم با این رویداد و با زبان هنر، حماسه آفرینی های مرزداران را به نمایش بگذاریم.

وی با اعلام اینکه جشنواره تئاتر مرزداران می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نمایش نقش آفرینی‌های مرزداران تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: مقاومت و جانفشانی مردم غیور بیله‌سوار مغان در مقابل مهاجمان روسی در سال ۱۳۲۰ زمینه ساز این حرکت ارزشمند هنری است.

ارسال نظرات