رئيس پليس فتا استان قزوین؛

کلاهبرداری با ترفند درج آگهی 

کلاهبرداری با ترفند درج آگهی 
رئيس پليس فتا استان قزوین از شناسايي و دستگيري فردي که با درج آگهي کذب در فضاي مجازي، از کاربران به بهانه فروش مبلمان کلاهبرداري مي‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۹۱۷۹
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

قزوین_ سرهنگ محمدعلي فرهودی در گفت و گو با خبرنگار بسیج بیان کرد: شخصي با در دست داشتن مرجوعه قضايي به اين پليس مراجعه و مدعي کلاهبرداري از وي به مبلغ ۱۵۰ ميليون ريال از طريق سايت ديوار شده بود، که در اين خصوص موضوع به طور ويژه در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: در تحقيقات اوليه مشخص شد شاکي پرونده در سايت ديوار آگهي فروش مبلمان را مشاهده و براي ثبت سفارش آن مبلغ 150 ميليون ريال بعنوان بيعانه به شماره‌ حساب اعلامي که در آگهي درج ‌شده بود واريز کرده است، ليکن پس از پرداخت پول و با تماس‌هاي بعدي شاکي کسي جوابگو نبوده است، از پليس فتا درخواست رسيدگي کرد.

رئيس پليس فتا استان قزوين ادامه داد: با انجام تحقيقات تخصصي در فضاي مجازي و اقدامات کارشناسي، متهم شناسايي و تحويل مرجع قضايي شد.

اين مسئول انتظامي بيان داشت: قبل از اطمينان به صحت اطلاعات ارائه‌ شده فروشنده، اقدام به واريز وجه نکنند و حتي‌الامکان ارتباطات و خريدوفروش‌ها را به‌صورت حضوري انجام دهند و از افرادي خريد کنيد که امکان ملاقات حضوري آن‌ها پيش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خريد، کالا را با دقت موردبررسي قرار دهيد.

سرهنگ فرهودي در ادامه به شهروندان توصيه کرد : ارائه اطلاعات حساب از سوي فروشنده نبايد موجب اعتماد شما شود زيرا ممکن است اطلاعات شخص ديگري مورد سوءاستفاده قرارگرفته باشد و تحت هيچ عنوان پيش از دريافت کالا هزينه‌اي پرداخت نکنيد.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار